lørdag 12. november 2011

Lørdag og bilderas

I dag våknet jeg opp til herlig vær, det var helt klar himmel, sol og rim på bakken. Skikkelig stemning med andre ord. Jeg hadde selvfølgelig noen småærend nede i byen i dag, og det var herlig å være der nede i solen. Jeg kom selvsagt hjem igjen med litt mer enn planlagt, men sko er faktisk nødvendig. Man kan ikke gå ute uten sko, og jeg har jo ingen fra før så jeg kjøpte meg like så godt to par nye - hehe. Det var nemlig halv pris av salgspris, så jeg fikk meg et par vintersko, og et par støvletter til 350,- for begge parene. Utenom skoene så fikk jeg også tak i noen søte duppeditter som jeg var på jakt etter;

Jeg har lenge lett etter små pepperkakeformer med de gammeldagse hjertene som jeg hadde da jeg var liten, nå er det jo bare sånne fancy pepperkakeformer med kenguruer, delfiner og dinosaurer. Jeg vil lage pepperkaker med de gammeldagse juletreformene, grisene, hjertene og mannen og kona. Og i dag fikk jeg altså kapret den siste minihjertepepperkakeformen på Jernia :) Jeg kjøpte meg også et minirivjern, honningdings og en glassflaske.
Pleddet er fra åpningsfesten på Kid i går - jeg har bare ikke rukket å pakke det ut enda.

Endelig er jeg ferdig med de størte prosjektene :)
Solen er dessverre ikke opp så lenge om gangen lenger, så jeg rakk akkurat ikke hjem til dagslyset da jeg skulle ta bildene fra leiligheten i dag, men jeg kunne ikke vente lenger, så her kommer et lite bilderas fra mine siste prosjekter.  

Bordet og stolene på kjøkkenet var altså i lakkert tre før...



... men nå har de altså blitt hvite. Vi har også kjøpt nye stolputer ettersom vi syns det ble litt for mye hvitt med hvite stolputer også. Jeg har også skiftet ut den stygge ståltråden på bildet over bordet med en hamptråd. Med god hjelp fra min kjære -  som ikke hadde noe tro på at det kom til å gå. Men se så fint det ble da? Det glir litt mer inn i stilen her hos oss med hamptråd i stedet for ståltråden.

 Jeg fikk endelig ferdigstilt litt nytt på skjenken under speilet også, med inspirasjon fra min gode venninne gikk jeg til innkjøp av en lanterne på Plantasjen i forrige uke. Jeg har pyntet den inni med stjerneanis, og det lukter herlig. Jeg hang også på litt pynt på døren til lykta, et hjerteoppheng som jeg har kjøpt på Emma House. Den passet akkurat i døren, og lanternen blir unik.


Vi har også endelig ansakffet oss et lite bonzaitre fra IKEA. Ja, et ekte et faktisk. Så vi må huske å vanne det fordi det stod tre dråper på potten. Jeg er spent på hvor lenge det lever, men det er jo kjempepent enn så lenge :) Det eneste som jeg burde ha gjort var sikkert å kjøpe en litt større potte å ha det i, men shit au, det får gå en liten stund til.


Det ligner faktisk litt på dette treet fra New York.


Jeg falt pladask for dette skapet fra Kremmerhuset med en gang jeg så det på Kremmerhus-bloggen. Jeg syns det var kjempefint, og det ser til og med litt slitt og gammeldags ut. Etter en liten overtalelsesrunde med min kjære, så ble det til at vi dro ned for å kjøpe det - tenk det er jo plass til mye mer inni det skapet som det er to skuffer og tre hyller i, enn den gamle hyllen som det kun var en hylle i, hehe! Dessuten var det ikke så verst pris på det heller.
Men det ble litt styr med å henge det opp da, Nils Tore syns nok ikke jeg alltid tenker like mye igjennom hvordan jeg skal gjennomføre alle disse prosjektene. Men jeg vet jo hvor jeg vil ha tingene, jeg vet bare for ekspempel ikke hvordan jeg skal få brukt de samme skruene til å henge opp de nye tingene. Men ærlig talt, noe må da mennene også bidra med?

Det er virkelig mange fine småmøbler hos Kremmerhuset for tiden altså, jeg har først nå begynt å legge merke til at de også selger småmøbler og ikke bare interiørgjenstander - og jeg elsker det :)


Jeg har pyntet inni hyllen med selvlagede lys med gammeldagse motiver og dekorasjonsbånd, et telyeglass med lilla potpurri og en lilla telyskopp fra IKEA.
Jeg har også pyntet med noen kanelstenger, en sandkakeform med et lys oppi, og en G og en N for våre initialer. Jeg pynter med lys inni hyllen til tross for at jeg har fått påtenningsforbud inni hyllen på grunn av at det er for nært neste hylleplate. Men det er jo egentlig greit, jeg vil jo heller ha hyllen enn at den skal brenne opp :)
 På nederste hylle står de to hvite engelene fra den gamle hyllen sammen med noen kongler.
I den ene skuffen har jeg snurret sammen noen kronelys med hamptråd, og pyntet med et hvitt hjerte i tre og et utklipp fra avisen som jeg har brent i kantene. Det ble ganske fint syns jeg, hva mener du?

 Den nye bokhyllen er endelig på plass. Det ble mye bedre plass til bøkene, og jammen fikk jeg ikke plass til litt pynt også?
Noen pyntede grønne lys, sammen med en vase med kongler og dymobildet mitt på den ene hyllen...


... og et hvitt serveringsbrett med diverse gjenstander på den andre hyllen. Jeg har blant annet plassert reindyret og en lotuslykt fra Søstrene Grene der, sammen med et kvistehjerte fra en blomsterbutikk, steinhjerter fra Åhlens, og et snøre med hamptråd. Litt grønt må også til, og jeg har pyntet potten med et trehjerte jeg fant da vi var på ferie i Stockholm i sommer :)


Det har også skjedd noen fargeforandringer på lysfatet på bordet - det orange er nå byttet ut med brune og hvite lys, og pynten er nøtter, kongler og kanelstenger (men den skjønne lotuslykten fra Kremmerhuset i rustrød/orange må selvsagt enda få en plass på fatet - det er tross alt høst enda) :)



Dette ble mye på en gang, men jeg lover at det også kommer mer - håper bare ikke dere syns det blir for kjedelig. Jeg har nemlig noen småidèer som jeg ikke har rukket å gjøre noe med enda. Men det blir, og jeg gleder meg til å se hvordan det blir, og vise til dere :)

Nå skal jeg kose meg med Bolig Drøm, kjæresten min og litt iskrem.
Ha en fortsatt fin lørdagskveld :)

3 kommentarer:

  1. Såå koselig dere har det Gina :) Duu imponerer, skikkelig flink er du :)

    SvarSlett
  2. Du har så koselig blogg Gina :) Blir gla av å lese <3

    SvarSlett
  3. Takk for koselige kommentarer :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.