mandag 7. november 2011

Når man har tusen baller i luften...

... er det jammen godt at en endelig har landet (nesten iallfall).
Med inspirasjon fra blomsterbutikker og mamma så har jeg nemlig endelig fått pyntet litt på balkongen.

Jeg har fremdeles en idyllisk idè om at vi skal sitte der ute i vinter, og se på snøen dale ned, mens vi titter på stjerner og månen. Mens vi ser på alt det fine på himmelen tenkte jeg at vi skulle tenne lys i lyktene på veggen, og i sinkhuset på bordet, og snakke om alt mellom himmel og jord med en kopp rykende kakao og ferske boller. Nils Tore har fremdeles ikke noe tro på at det kommer til å skje, så derfor har jeg ikke fått gått til anskaffelse av noen mer vinterlige pledd å ha der ute (og jeg må jo kanskje si meg enig i at balkongen nok ikke kommer til å bli brukt så mye som jeg har tenkt). Jeg forsøkte nemlig å forhandle meg fram til å kjøpe to nye saueskinn og to pelspledd til å ha i stolene der ute, men jeg har ikke fått noe gjennomslag enda. Selv om det dukker opp en pakke med to saueskinn under juletreet med en merkelapp som lyder "Til Gina, Fra Julenissen" var fremdeles svaret nei.
Og jeg må nok kanskje være så ærlig å innrømme at jeg nå begynner å skjønne noe av Nils Tores frustrasjon. Vi har jo faktisk to pelspledd og et saueskinn fra før, som det fint går an å flytte ut dersom vi bestemmer oss for å nyte den friske vinterluften. Men problemet er jo at det ene pelspleddet har jeg jo liksom "pyntet" litt med oppi den nye kurven, og saueskinnet har jo sin faste plass i gyngestolen. Så hvis jeg tar det ut derfra så blir jo ikke kurven så fin, ikke sant? Og gyngestolen blir veldig naken og kald... Så det der er virkelig et dilemma. Men jeg skjønner altså argumentasjonen, men noen må vel skjønne min også, hehe?

Som dere ser ble jeg nødt til å "jukse" litt med bildene, så jeg har faktisk flyttet saueskinnet ut i stolen. Bare slik at alle kan se hvor fint det blir med saueskinn ute :)
Sinkhuset er kjøpt hos Kid på - 40 %, og kransen er flettet selv (med hjelp fra mamma) av sibirkornell. Jeg har også kjøpt en Erica og puttet oppi en sinkbøtte jeg fant på - 70 % hos Mester Grønn. Så det kostet ikke så mye å fiffe opp balkongen litt :)

(Jeg deltar i Fabelaktigs utfordring med dette bildet)

Hva syns dere forrsten om saueskinnet der ute?

1 kommentar:

  1. Riktig fint ble det - se, du fikk jo kransen fint til :-) Flink er du - klem mamma

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.