torsdag 1. desember 2011

1.desember = adventskalendere

... for store og små.
I vårt eget lille hjem er jeg den minste, både i alder og størrelse.
Mens i kjernefamilien hjemme er jeg størst (les; størst aldersmessig, bror har nådd meg igjen i lengde). 
Til tross for at min bror er elleve år yngre enn meg, og adventskalender selvsagt er obligatorisk enda, så gjør ikke snille, snille mamma forskjell på noen av barna. 
Storesøster fikk derfor med seg en veldig fin adventskalender med seg hjem til vårt lille krypinn :)
Mamma er superflink, og lager adventskalendere til alle barna; det vil si ikke mindre enn 96 småpakker før 1.desember. Hun fortjener virkelig ros for innsatsen hun gjør med å fremdeles holde på tradisjonene, og behandle barna sine likt :)

Jeg syns imidlertid det var litt urettferdig at det kun var den minste som fikk kalender her huset, så jeg satte i gang å pakke 24 små gaver til den største i huset også :)

Planen var egentlig en helt annen enn denne krukka, men det ble rett og slett litt komplisert å gjennomføre (jeg rakk visst ikke å "skrelle" pinnen jeg hentet i skogen før 1.desember:/ - shame on me). Denne tar også selvsagt litt mindre plass, og er både dekorativ og fin å ha på kjøkkenbenken. Håper mannen i huset setter pris på omtanken.
Jeg satte iallfall veldig pris på omtanken fra mamma ;
Hun hadde lagt alle pakkene ned i denne esken, og pakket den inn som en finfin julegave med silkebånd :)
Og jammen tror jeg ikke jeg har vært ekstra snill i år også, for jeg fikk nemlig en ekstra pakke i min, hehe :) Håper virkelig ikke bror får en pakke mindre da - da blir han nok lei seg.
... var dette julebladet.
Det kunne ikke blitt bedre vel? Nå kan jeg kose meg i hele desember med inspirasjon og lesestoff. Mamma kjenner meg jammen godt :)

Som dere ser har jeg også tatt fram den nye julekoppen jeg kjøpte i høst (jeg har fått helt dilla på kopper denne høsten, og skapet har fylt seg opp med dem - i alle farger og fasonger). 1.desember betyr nemlig jul for meg - nå kommer julepynten fram om ikke så lenge :)
Jeg er egentlig ikke så veldig glad i rødt, men litt rødt til jul syns jeg hører med. Jeg falt for disse koppene på Kremmhuset.
Til tross for at julehuset ikke består av så mye rødt, har jeg naturligvis noe.

1 kommentar:

  1. Åh såå kos!
    Adventskalender er koos :)

    Jeg fikk ett lx minnekort til speilrefleksen i dag ,oh lykke!

    Fabelaktig lørdag til deg!
    klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.