søndag 25. desember 2011

Gledelig jul

Etter noen dager hjemme hos mamma og min kjæres familie gikk ferden vestover.
Vi dro tidlig lille julaften, og etter mange timers biltur kom vi endelig fram til pappa.
Jeg må si at været nedover ikke akkurat bidro til økt julestemning (les sprutregn og varmegrader), men vi hørte iallfall på julemusikk store deler av turen for å kompensere.

Noen av favorittsangene er;
Maria Mena - Home for Christmas

Kvelden før kvelden tilbrakte vi hos søskenbarnet mitt med familie - vi måtte jo få hilse på det lille nye familiemedlemmet.

Julaften var bare en kosedag, hvor vi pyntet juletreet og så på Tre nøtter til Askepott (som selvfølgelig er obligatorisk hver jul).
Et stemningsbilde fra filmen "Tre Nøtter til Askepott"
Da kvelden kom gikk vi opp til bestemor og bestefar og spiste herlig pinnekjøtt og riskrem før vi åpnet gaver. 
Jeg måtte også knipse et bilde av bestemors nissehus. Huset har vært plassert på skjenken hennes så lenge jeg kan huske, og jeg husker enda hvor fasinert jeg i barndommen var av lampen som lyser inni huset.



Jeg syns fremdeles nissehuset er veldig fasinerende, og det hører rett og slett julen til.

Håper alle har hatt en flott julefeiring.
Jeg ønsker dere alle sammen en riktig god romjul:)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.