tirsdag 3. januar 2012

Etterlysning

Jada, vi har nye prosjekter på gang. Igjen.
Vi får alltid så mye fint til jul, og alt det fine trenger skapplass, som vi ikke har hadde.
Vi setter derfor stor pris på min kjære tante med familie som gav oss gavekort på Ikea, slik at vi kunne kjøpe et skap og plassere alt det nye kjøkkenutstyret vi har fått.
Huff, jeg føler det begynner å bli litt overfylt her nå, men vi har virkelig behov for litt mer skapplass.

Og tro det eller ei, men da jeg ved middagsbordet i går la frem forslaget (og argumentasjonen) for å kjøpe et nytt vitrineskap for å plassere Rosendahl-serien vår i, så var faktisk min kjære helt enig. Tenk dere det - jeg hadde forberedt den talen og argumentene, men det viste seg at han også hadde tenkt samme tanken. Vi satte dermed i gang med måling og vurderinger om vi skulle gå til innkjøp av et vitrineskap eller bytte ut den ene brune skjenken med en hvit kommode.
Jeg for min del kunne veldig gjerne tenke meg å bytte ut begge de brune skjenkene med hvite, og kjøpe hvitt sofabord. Drømmen er nemlig å ha hvite, rene møbler i leiligheten - det ser mye mer ryddig ut da syns jeg. Men det blir rett og slett for dyrt, spesielt med tanke på at vi ikke skal bo her så mye lenger, så da må vi gjøre det beste ut av det vi har :)

Vi bestemte oss derfor for å beholde de brune skjenkene, og heller kjøpe et vitrineskap.
Vi kjøpte rett og slett en smal Billy bokhylle fra Ikea og byttet ut platene inni med glassplater og satte på en glassdør. Vi kjøpte også en spotlampe til å ha inni - det ble veldig bra :)
Jeg drømmer allikevel om en slags mønstertapet og tapetsere "bakveggen" på skapet slik at det blir enda bedre. 
Den kan for eksempel se slik ut;


Jeg finner bare ingen butikker som selger den slags tapet, er det noen som vet om hvor man kan dra for å kjøpe det?
Eventuelt om noen har igjen litt av en lignende type som de kan selge meg til en billig penge?
Da hadde jeg blitt kjempeglad (og mannen litt mindre glad tenker jeg, hehe).
Jeg holder også øynene åpne for noen fine wallstickers som kan festes på denne "bakveggen" - håper jeg finner noe snart.
Bilder av skapet kommer snart, jeg må bare innrede det ferdig først :)
Alle julegavene og romjulsskattene er  nemlig fremdeles ikke pakket ut.




3 kommentarer:

  1. www.ebay.co.uk her har jeg kjøpt tapet og har funnet enda flere jeg har lyst på!! ikke dyrt og portoen stort sett billigere enn norske priser. Handler du for under 200kr slipper du moms/toll.

    SvarSlett
  2. Jøss, takk for tipset :) Det må jeg sjekke ut!

    SvarSlett
  3. Gøyal blogg med mange fine bilder.
    Følger deg videre.
    Ha en superduper dag.

    Karianne

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.