mandag 16. april 2012

Balkongen

Endelig er balkongen klargjort for våren. Det har ikke akkurat vært vær eller temperatur til å sitte ute den siste tiden, men akkurat forrige uke var ganske allright. Vi fikk skrubbet gulv og vegger med grønnsåpe, og selvsagt fikk jeg dekorert litt slik at det blir koselig å sitte ute.

Balkongen er ikke så stor, og vanskelig å innrede på grunn av at den er smal i ene enden og bred i andre enden. Men vi har allikevel en liten vegg som jeg pynter litt på.


Jeg fant disse pinnene da jeg gikk tur i høst, og endelig fant jeg ut hva jeg skulle bruke dem til.
Det funket jo fint å henge dem på veggen med et sinkhus på.
Den røde kransen mamma lagde i høst har fått ny plass.
Det må jo være litt plass til grillmat på bordet :)


Vi kjøpte også belysning til å lenge langs betongbjelken i taket (vi har innglasset veranda).
Jeg falt for disse kulene med en gang - de er jo så romantiske!
Og ikke nok med det, de drives av solceller - genialt.


Beklager den dårlige kvaliteten på dette bildet, men jeg måtte jo vise hvordan de var på kveldstid også.

Jeg fant også en ranunkel som gjerne ville bli med meg hjem fra Plantasjen.
Og det fikk den jo selvsagt.


Jeg la planten i en plastikkpose før jeg pakket den inn i litt avispapir. Jeg syns det er litt fint at det ser litt shabby ut - og det passet jo fint til sinkpotten også.


Hvit telyslykt fra Kremmerhuset.
Blomsterpinne fra Plantasjen.
Sinkpotte fra Mester Grønn.
Hvit lykt fra Kid.

Og etter noen timers arbeid på balkongen måtte vi jo innvie den med et glass is :)
Vi må jo også utnytte den ekstra dagen vi fikk med sol.



Ønsker alle dere skjønne en nydelig uke!




3 kommentarer:

  1. Så koselig!
    Der vil jeg tro du koser deg i sola :)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Kjempe koselig :) Det å bruke noen pinner å henge litt lys lykter i var en god ide, den ideen må jeg nok låne :)

    Jeanette Mathisen!

    SvarSlett
  3. Takk for koselige tilbakemeldinger :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.