tirsdag 26. juni 2012

Lett påvirkelig, sa du?

Jeg er så inspirert for tiden, og det hjalp ikke at Bolig Drøm nettopp havmet i postkassen.
Jeg har lest det fra perm til perm, og hodet bobler over av idèer og inspirasjon.

Jeg bladde meg også fram til en oppskrift på blåbærscones - de måtte jeg jo bare prøve.
Elsker scones, og hadde noen blåbær liggende i kjøleskapet som jeg burde bli kvitt.
Da var det ingen tvil - det måtte bli blåbærscones.


Utgangspunktet var oppskriften i Bolig Drøm, men jeg lagde dem uten egg og mandler, og med litt blåbærsyltetøy i stedet.


Fremgangsmåten er veldig enkel; bland alt det tørre og smuldre inn smøret. Bland deretter inn melken, blåbær og syltetøy. Stekes midt i ovnen på 250 grader i 15 min.


Inspirasjonsboken er på plass, ettersom jeg finner noe på nesten hver eneste side som inspirerer meg.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.