fredag 6. juli 2012

Friminutt

Denne månedens utfordring hos NiB er "friminutt". Ettersom det er juli assosieres friminutt med sol, sommer og ferie. Et lite sommerfriminutt for meg er så mangt.

Noen ganger skulle jeg virkelig ønske at bilder også kunne fange opp lukter - sommerens lukter hører med til feriefølelsen.

Sommerferie for meg er jordbær, sol, lukten av nyklippet gress og markblomster. Frisk bris fra sjøen. Saltvannslukt. En god bok. Småsko. Pastellfarger. Vin på verandaen. Egenpleie. Løpe barbeint i gresset. Fisketur. Magasiner. Gode venner. Bilferie. Grillmat, og lukten av grillkull. Is - masse is. Iskaffe. Nakne skuldre. After sun. Og jeg kan fortsette i det uendelige...

Jeg valgte å delta i utfordringen med disse bildene fordi jeg fikk en ordentlig sommerfølelse denne vakre junidagen på grunn av alle luktene.

Jordbærene er på plass i den herlige blå bollen.
Sjokolade er lov i ferien.
Herlig inspirasjon fra Bolig Drøm.
Solen skinner.
Teppe til kjølige sommerkvelder (dessverre er det ikke alltid like varmt).
Lukten fra deilig lavendel, jordbær, nyklippet gress og grillmat fra naboene.


Blir det bedre enn dette? Kanskje dersom jeg hadde toppet det hele med iskaffe og hadde bodd nærmere sjøen, men man kan ikke få alt på en gang heller, tihi.

For flere herlige bidrag i utfordringen, se HER.

Nyt sommeren, den varer dessverre ikke så lenge.


2 kommentarer:

  1. Så deilig bidrag, fikk virkelig lyst på jordbær nå:)

    SvarSlett
  2. herlig friminutt : )) synes jeg lukter jordbæra, jeg! : )

    elsker dessuten skåla <3 hard den selv - storfavoritt!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.