tirsdag 11. september 2012

Høstbord

 
I helgen hadde jeg besøk av gode venninner på pizza og overnatting. Vi koste oss veldig, og satt ved bordet i timesvis før vi forflyttet oss over til sofaen og fortsatte skravlingen der til langt på natt.

Jeg begynner å komme i skikkelig høstmodus, og forsøkte dermed å dekke bordet noe høstlig denne gangen. Til tross for at det var pizza som stod på menyen var jo mannen på hjortejakt, og jeg tenkte det passet det bra å ha natur/vilttema for borddekkingen.
 

Servietter fra Kid, pyntet med stjerneanis.
 
Grønt og brunt ble fargene til natur/viltemaet.
 
 
 
Jeg brukte Scrabblebrikker som en ledetråd til bordplasseringen, og tilfeldigvis var det grønn skrift på bokstavene, haha (jeg så det først akkurat nå)! Servittringene med hjort (?) på brukte jeg som pynt - serviettringer fungerer faktisk veldig bra som pynt, og jeg bruker dem helst til det.
 
Kvistehjerte, kongler, trelysestaker, flettet kurvdekkebrikker og den søte porselenslykten med hjort passet ypperlig sammen.
 
 
 
Alle fikk hver sin lille glassflaske med vann pyntet med hamptråd og et basilikumblad.
Glassflaskene er faktisk noe jeg tok vare på etter i sommer - vi kjøpte dem med iskaffe.
 
 
Nå skal vi sette oss ned å lage noen forslag til takkekort, og bestille bildene fra bryllupet vi skal ha i scrapbooken.
 
Ønsker alle en fin kveld.

4 kommentarer:

  1. Så innmari koselig og gjennomført! Nyydelig, rett og slett : ))

    Hvor er serviettringene fra?

    Håper du har en fiiin tirsdagskveld : )

    Klem fra Silje.

    SvarSlett
  2. Wow så fantastisk koselig og gjennomført bord. Ingen sak å blir innvitert til slikt! tenker dere koste dere ja :)
    Viktig å ha gode venner rundt seg, og viktig å ta vare på de :-)
    Fin dag til deg =)

    SvarSlett
  3. For ett vakkert dekket bord :) NYDELIGE detaljer! ELSK!

    Nå sitter jeg med foten høyt og ser på at mannen fullfører siste strøk på stua vår. Håper vi snart kan komme på plass - bahhh! Men da tenker jeg vi river kjøkkenet snart...

    Ønsker deg en fin kveld.
    klem

    SvarSlett
  4. Så koselig høstbord :) Spiller ingen rolle om det er pizza eller tre retters som blir servert, koselig å pynte uansett :)
    Ang. giveawayen sendte jeg en mail til deg for noen få dager siden.
    Men prøver igjen på nytt nå :) Gi meg ett hint om du fortsatt ikke får den :) Ha en fortsatt fin helg :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.