søndag 30. september 2012

Kanelmuffins

I dag har jeg hatt en etterlengtet bakedag og kanelmuffins stod blant annet på bakelisten. 
Dette er egentlig en kake, men det er jo mye koseligere med muffins syns jeg.
Kaken har blitt mye bakt hos oss ettersom den er eggfri og mannen er allergisk mot bla. egg. 
 
Kanelmuffins/kake
Oppskriften holder til seks store muffins og tolv små, eller en halv langpanne.
 
125 g smeltet margarin
1/2 l kulturmelk/kefir
300 g sukker
400 g mel
2 ts natron
4 ts kanel
 
1. Bland alt det tørre og tilsett smeltet smør og kulturmelk.
2. Rør til røren er klumpfri.
3. Hell over i form (er).
4. Stekes ved 200 grader nederst i ovnen i 25-30 minutter.
 
Oppskriften dobles ved bruk av vanlig langpanne, ellers er framgangsmåten den samme.
 
 
Jeg pynter fremdeles med bladene jeg hentet i går.
 
 
Kanelkaken er supergod med sjokoladeglasur, men den er også like god uten så jeg droppet den i dag.
Når jeg lager glasur bruker jeg denne oppskriften:
 
Sjokoladeglasur
50 g smeltet margarin
250 g melis
4 ss kaffe
1 ts vaniljesukker
2 ss kakao
 
Minner også om giveawayen jeg har gående hvor du kan vinne et årsabonnement på Bolig Drøm.
Du kan melde deg på HER. Vinneren trekkes i morgen kveld.
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Ser himmelsk godt ut! Og jeg noterer ned oppskriften da jeg heller ikke tåler egg.

    Nydelig pyntet og det ser så innbydende ut!
    Artig å komme over trønderbloggere! Lagt meg til som følger her hos deg.
    Nå skal jeg kikke litt mere nedover her.

    En flott ny uke til deg!

    SvarSlett
  2. Takk for tipset !
    seg godt ut!
    klem fra Eli:)

    SvarSlett
  3. Hei. For en flott og inspirerende blogg du har:-) Kjempe fine bilder du tar! Ha en fin kveld. Hilsen Kristin

    SvarSlett
  4. Mmmmmmm dette så fristend ut du, takk for oppskriften.
    Maliva in France

    SvarSlett
  5. Tullete oppskrift !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syns i hvertfall den er supergod :)
      Smak og behag!

      Slett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.