søndag 23. september 2012

Müsli

Jeg har egentlig aldri vært så glad i müsliblandinger, men ettersom nå er så i vinden med hjemmelaget müsli måtte jeg jo bare prøve meg. Det som er hjemmelaget er jo som regel veldig godt.
Og det var jammen denne müslien også - og det beste av alt var at den var utrolig enkel å lage. 

Du kan jo putte hva som helst i hjemmelaget müsli, men jeg har blitt veldig glad i denne kombinasjonen;

Müsli

2 dl havregryn
1/2 dl havrekli
1 1/2 dl 4-korn
1/2 linfrø
1 dl solsikkekjerner
1/2 dl sesamfrø
1/2 dl kokos
2 dl hakkede mandler
2 dl hakkede hasselnøtter
2 ss honning
Vann og olje

1. Bland alt det tørre sammen.
2. Tilsett honning og fordel denne godt ut i kornblandingen.
3. Tilsett deretter olje og vann etter behov. Jeg brukte nok omtrent 1/2 dl vann og litt olje.
Dette skal bli en masse, som verken er for bløt eller tørr - du må bare prøve deg fram.
4. Hell blandingen over i langpannen som er dekket med bakepapir.
5. Stekes på 200 grader i 15-20 minutter. 
VIKTIG: Vend på müslien ca. hvert 5. minutt slik at den ikke blir brent. 
6. Avkjøles før den helles over i krukker/bokser. 

Cultura med jordbær- eller skogsbærsmak som blandes med et par skjeer vaniljeyoghurt er supert å ha under müslien. På toppen av det hele har jeg litt av det hjemmelagede jordbærsyltetøyet. 
Det er rett og slett skikkelig mums - metter lenge gjør det også!

Etter denne lunsjen holdt jeg faktisk ut mange timer på shopping i går, hihi. 




Nå er det snart middagstid, men før den tid må jeg fikse og ordne litt i heimen. Det dukker stadig opp nye saker og ting her hjemme, og hodet er fult av idèer. Jeg skylder på årstiden jeg...

Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Jeg minner om giveawayen jeg har gående hvor du kan vinne et årsabonnement på BoligDrøm.
Meld deg på HER

1 kommentar:

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.