torsdag 20. desember 2012

Glimt

Denne uken unner jeg meg selv litt egentid fra morgenen de dagene jeg begynner sent på jobb. 
Egentlig burde jeg ha vært på trening. Eller burde ha tatt klesvasken. Eller burde ha pakket. 

Disse morgenene er rett og slett litt burde-burde, men når jeg kommer hjem så sent som jeg har gjort de siste dagene er det deilig å kunne sove til jeg våkner av meg selv. Og heldigvis våkner jeg ikke så altfor sent! 


Da står jeg opp og hiver meg inn i joggedressen og havner på saueskinnet i sofaen med levende lys, en god kopp kaffe og frokosten. Det blir lite førjulskos på meg dette året, så jeg unner meg litt førjulskos fra morgenen av i stedet. Det har også blitt litt julestemning rundt kaffemaskinen. 



Greide ikke helt å bli vant til eple- og kanelte - den ble rett og slett for søt. Mon tro om Earl Grey med blå blomst fra Kremmerhuset passer meg bedre?

Siste rest av kanelstengene pynter i skålen ettersom jeg på ett eller annet vis greide å sette fyr på en hel stabel kanelstenger forrige helg (tips: ikke fyll opp ei lyslykt med kanelstenger og sett ett lys oppå å la det brenne helt ned - det brenner nemlig hull i bunnen og kanelstengene blusser opp i flammer, haha). Skal si det luktet brent her!! 


Nå må jeg komme meg ut av joggingsen og finne en buss ned til byen - her er det nemlig siste innspurt på jobben før juleferien. Bare fire dager igjen nå!


2 kommentarer:

  1. Heisan
    Ja det er viktigt med egentid. Koselige bilder, flott med kaffemaskin, håper nissen tenker på meg ang det i jul, hihi.
    God jul til deg, ikke stress for mye da, klem aina

    SvarSlett
  2. Viktig og nyyyte, og man skal ikke stresse med "burdeburde". Har du sett episoden av "Shoulda, woulda, coulda" i Sex and The City? Konklusjonen er i alle fall at man ikke skal bry seg så alt for mye om hva man burde og ikke burde ; )
    Og, dette hørtes/såg jo riktig så koselig ut! Jeg er heller ikke glad i eple&kanel-teen, men slageren Earl Grey er god : ))

    Kos deg videre ; ) Føttene på bordet, og nyyyt!

    Klem fra Silje.

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.