søndag 9. desember 2012

Julens fat

Det har naturlig nok også blitt litt jul i sofakroken. Nå sitter vi med beina på bordet og venter på Farmen og nyter kveldens kos - det har jammen vært travel i dag også gitt! Her går det i ett når man først har fri, og det har resultert i både ny dress og et nytt antrekk til mannen. Hurra for det!!


Jeg har litt julepynt i hver enste krok nå, men alt er ikke like "julete".
Rødstripete pute sammen med en sypress på bordet blir sofakrokens julepynt. 
Ekornet har jeg blitt så glad i at det måtte nesten få bli til jul også. 


Sypress hører julen til, og i år har jeg også forsøkt å tørke appelsinskiver til å pynte med - det er jul det!



Lysestaken fra Lene Bjerre ble også klikket hjem fra gabrielles til en rimelig penge. Jeg har lenge vært på utkikk etter en fin lysestake for kubbelys og endelig fant jeg en. Jeg lurer på om den kommer til å passe sammen med en grå en også? Hva tror dere?


Jeg holder for det meste til i sofahjørnet, og som dere ser så er det tid for saueskinn under rompa og ullpledd over knea for min del - fy så kaldt det har vært de siste ukene (ikke for det, ull og skinn har vært fremme lenge hos oss, forssenpinnen som jeg er).  


Nordisk møter fremdeles litt indisk til tross for vintermåned og kulde - elsker de lyktene!

 Ha en fortsatt fin adventssøndag. 



4 kommentarer:

  1. Så fint. Ekornet passer jo godt til jul også. Hvordan gjør du når du tørker appelsinskiver?

    SvarSlett
  2. Jeg brukte ikke noen spesiell oppskrift - hvor vanskelig kan det være tenkte jeg :P
    Jeg skar opp appelsiskiver og tørket forsiktig ut noe av saften med tørkepapir før jeg la dem på bakepapir og tørket dem i stekeovnen ved ca. 180 grader i 4-5 timer. Utålmodig som jeg er skrudde jeg opp varmen etterhvert for å få litt fortgang i sakene, men det endte med svidde kanter så jeg vil anbefale lav temeratur og følge litt med :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Skikkelig flott og stemningsfult : )) Dessuten innmari kult fat!

    Føttene på bordet og nyyt ; )

    SvarSlett
  4. Så mye fin julepynt - nå full jeg jule stemning !!
    Likte sypress juletreet - på jakt etter noe lignende :-)
    Snart start på en ny uke - ha en fin en :-)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.