søndag 6. januar 2013

Drømmekjøkkenet

 Mens vi venter på å få byggetillatelsen i hendene planlegger vi hvordan vi gjerne vil ha det innvendig.
Mannen er mest gira på komme til en enighet med materialvalg og fargekombinasjoner i alle rommene. Jeg derimot er merst ivrig på å innrede rom for rom - og det i den minste detalj, haha!
Det er vel bare sånn vi damer er?!

Ettersom jeg liker meg så godt på kjøkkenet har dette rommet fått min fulle oppmerksomhet til nå. Vi har bestemt oss for å ikke ha en egen spisestue, men å ha et stort spisebord på kjøkkenet. 
Kjøkkenet blir derfor ikke mindre enn 40 kvm (!)


Dette er bare halvparten ettersom det blir en spisestuedel i andre enden.
Kjøkkenøya blir noe annerledes da det ikke lot seg gjøre å tegne det akkurat slik vi skal ha det i tegneprogrammet. Ved siden av innredingen til venstre kommer det til å bli en vedovn - det blir sååå bra med vedovn på kjøkkenet :)

Jeg har selvsagt noen tanker om hvordan kjøkkenet skal innredes og har laget noen kollasjer.
Da blir det lettere å kjøpe inn ting etterhvert og vi vet hva vi kan ønske oss. I tillegg er det veldig greit å kunne få et helhetlig bilde av hvordan det kommer til å bli når man samler alt i kollasjer.


1. Skjenk fra Living. 2. Bord fra Living/Home and Cottage. 3. Kaffemaskin med kaffekvern. 4. Knekkebrødboks fra Kremmerhuset. 5. Bordbrikker fra Ikea. 6. Eva Trio white line kasseroller. 7. Rosa piskeskål fra IB Laursen. 8. "Harmony" champagne- og/eller vinglass fra Åhlèns. 9. Mortel fra Åhlèns. Green Gate kaffekopper.


1. Tekanne fra Kremmerhuset. 2. Linforkle fra H&M. 3. Angelina Platinum servise. 4. Oliventrær fra Kremmerhuset. 5. Hylle fra Bohus. 6. Kurv fra Ikea. 7. Kasse fra Kremmerhuset. 8. Blomsterskåler fra Green Gate. 9. Lampe fra Living. 10. "Merci" servise fra Åhlèns. 11. Piskeskål fra IB Laursen. 12. Kitchen Aid. 13. Trekasse fra Kremmerhuset. 14. Linservietter fra H&M. 


1. "Merci" servise fra Åhlèns. 2. Kjøkkenvekt fra Åhlèns. 3. Hvite bakeboller fra IB Laursen. 4. Basilikum. 5. Hvit piskeskål fra IB Laursen. 6. Barkrakk fra Ikea. 7. Saueskinn fra Ikea.

Nå skal det sies at vi har en del av dette før, og andre ting kommer vi til å ønske oss. 
Men det er så morsomt når man kan leke seg litt og få et helhetlig inntrykk. 


I går bestilte vi oss også en langweekend til Budapest i februar - jeg gleder meg som en unge!
Noen som har vært der og har noen tips til hva vi burde se, gjøre og shoppe?

4 kommentarer:

  1. Så gøy og spennende :)

    Ønsker deg en fabelaktig start på uken! Her skal resten av kvelden brukes på en etterlengtet bloggerunde, tiden strekker dessverre ikke til lenger *uff* kjenner jeg savner fininger som deg.

    Klemklem

    SvarSlett
  2. Så spennende med kjøkkenoppussing!! Det er et herlig rom når man får det sånn som man vil :) Jeg elsker det nye kjøkkenet vårt :) Lykke til til dere! Blir spennende å se resultatet! :)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Fant deg via Home & Cottage. Gratulerer med gavekorte.

    Stilig kjøkken!

    Legge meg til følger ;)

    Vicky

    SvarSlett
  4. For et lekkert kjøkken det blir!! :) Jeg også synes STORE kjøkken er herlige, min mor har det hjemme og det er der vi som oftest sitter. :) Kos deg med planleggingen! :)

    klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.