lørdag 12. januar 2013

Scones in a box & hot chocolate

Det er så hyggelig å se at det er så mange innom til tross for at det for tiden ikke skjer så mye på bloggen om dagen. Det er dessverre sånn at bloggelysten kommer og går, og det er jo hyggelig å ha noen å blogge om også. Akkurat nå føler jeg at vi er midt inne i en vakuumperiode hvor vi går og venter på byggetillatelse og interiørfokuset ligger på det nye huset. Det skjer dermed ikke så mye her hjemme.

Men nå begynner jeg virkelig å bli rastløs. Det begynner å bli lysere ute og trangen til å forandre litt i stua begynner å bli så stor at vi må snart gjøre noe med det! Kanskje kommer bloggelysten med nye forandringer?



I dag lader jeg opp til dagens ærender og shopping med scones og deilig kakao.
Scones har liksom blitt litt av helgekosen hos oss.


Før jul handlet jeg en del fra Green Gate via den danske nettbutikken gabrielles. Det var ganske rimelig der og i tillegg var det da mye salg. Jeg klikket dermed hjem noen av disse søte muffinsformene som jeg har siklet på en stund - perfekte til å servere scones i. Jeg falt også pladask for den turkise skålen.


  
I koppen har jeg fantastisk god kakao. Vi fikk nemlig et ordentlig kakaosett av et vennepar før jul og jeg må si at den smakte virkelig luksus! 


Vi fikk mange små bokser med ulike kakaotyper og minimarshmallows. 
Idag smaker jeg på Tiramisu Hot Chocolate. Kakaoen skal blandes ut med varm melk, men det funket like bra og bruke en melkepulverboks fra Dolce Gusto og blande ut med - namnam. 
Hvor kan jeg få tak i mer av denne nydelige kakaoen, flotte venner?


Oioi, jeg glemte nesten å nevne at jeg ble den heldige vinner av Home & Cottages konkuransse om å vinne et gavekort på hele 1000,-. Og selvsagt har jeg allerede begynt å fundere over hva det skal brukes til. Det står mellom å legge det i et litt større møbel til huset, eller å kjøpe litt småtteri som jeg vet ikke vil bli prioritert i innflyttingsperioden (som duftelys til badet, kurver, kjøkkenhåndklær m.m.). Hva hadde DU brukt det på?

 Men skal jeg komme i havn med alle prosjektene jeg har i helgen må jeg nesten komme i gang.
Ha en finfin lørdag!


6 kommentarer:

  1. HALLO GINA:)
    SÅ HERLIG MORGEN STUND
    KOSELIGE BILDER
    IKKJE LETT Å VITE HVA DU SKAL BRUKE DI PÅ
    DU FÅR TENKE DEG GODT OM Å VENTE LITT PÅ NYHETENE I MARS KANSJE...
    KLEM ELI:))

    SvarSlett
  2. Gratulerer med gavekortet :) heldige deg!

    Deilige bilder også *smiler*

    Ønsker deg en fortryllende start på uken!
    Her skal kvelden tilbringes med en kjær venninne, jeg som hater å shoppe skal faktisk bli med henne på shopping (grøss og gru) - hva man ikke gjør for de man er glad i *smile*

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  3. Nam, dette såg så godt ut! Herlige innbydende bilder :)
    Gratulerer med gavekort, for en flott premie :) Aner ikke hva jeg ville brukt det på... men kanskje noe dere bare MÅ ha, og så kan man jo kjøpe nips og smådill sånn langs med :)

    Ha en finfin kveld :)

    SvarSlett
  4. Takk for fine ord inne hos meg, søta! Det varmer og glede <3
    Ønsker deg en fin søndag, her har vi rukket en tur ut i løypa og nå har jeg satt en bolledeig og skal bare nyte denne nydelige dagen!

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  5. Whittard leverer til Norge de :)
    Har sett at de har noen av kakaomerkene på Kremmerhuset, men det var bare to typer og ingen av de jeg hadde lyst til å prøve. Kjøper alltid med meg noen pakker når jeg er i London :)

    SvarSlett
  6. http://www.whittard.co.uk/hot_chocolate

    Og her var nettadressen til Whittard :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.