mandag 25. februar 2013

Ingen (bursdags) fest uten gjest

Jeg kan allerede nå avsløre at pastellfarger som rosa og mint ser ut til å bli en hit sammen med Kremmerhusets "dueblå" denne våren. Ettersom helgens kakefatet ble dekket med rosa, passet det jo fint å dekke bordet opp i mintfarger. 


Enkel borddekking med flettede bordbrikker, stettglass og fargerike servietter og teskje. 
Bordkortene er små steinhjerter fra Åhléns med navnene skrevet ut på dymo.


Kremmerhuset har fått inn så mange herlige servietter nå - jeg kan mildt sagt at jeg har gått bananas i serviettreolen...


En skål trenger ikke nødvendigvis å brukes som en skål - den kan også huse et stort kubbelys på et festdekket bord. Sammen med en sinkbøtte med basilikum og hvitløk utgjorde det en fin pynt til bordet. 



Oppskrift på focaccia finner du HER, - jeg finhakket i tillegg to hvitløksfedd og strødde på toppen sammen med ferske rosmarinblader. Denne gangen halverte jeg også oppskriften ettersom jeg brukte en mye mindre ildfast form.
 
 I dag har endelig gravemannen begynt å grave ut på tomta - hurra! 
Men sammen med en god nyhet kommer det vel alltid en dårlig? Vi har nemlig fått beskjed om at huset vil bli levert to - tre uker etter forventet leveringstid, sukk. Jeg må virkelig si at jeg ikke er særlig tilfreds med husleverandørens kundebehandling etter at vi skrev under kontrakten.... Det vil si at vi fikk masse ledig tid i påsken - mon tro hva vi skal bruke den til?

- Gina

2 kommentarer:

  1. haha, jeg DIGGER de serviettene! rålekre, rett og slett! har en bunke selv ;b

    dessuten innmari fint med rosa og mint! en vårlig favoritt <3 (...og nå må våren komme snart??)

    ha ei fiiin uke, flinka!

    hilsen Silje : ))

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder og farger :) Den focacciaen ville jeg bare sette tennene i med en gang ! Jeg lurer på om de bordbrikkene i bast er kjøpt på Kremmerhuset ?

    Ha en fin ny uke

    Klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.