søndag 24. februar 2013

Jentebursdag

Man blir aldri for gammel til å feire bursdag - jeg simpelthen ELSKER det!
Det er en fin anledning til å gjøre noe stas for sine gode venninner, pynte seg litt ekstra, nyte ett glass vin før maten, lage noen übersøte cupcakes og ikke minst bare og treffes. 


 Det er et par uker siden jeg fylte år, men dagen ble altså ikke feiret før i går. Vi endte til slutt opp med å bli tre sultne og skravlesjuke jenter som alle var dressed up i chiffon og paljetter, hihi!
 Det ble en enkel forrett og hovedrett og selvsagt cupcakes og te til dessert. 

Forrett
Bruchetta med hvitløkssmør, olivenolje og smeltet mozzarella. 
Toppet med spekeskinke og revet mozzarella.

Hovedrett
Tagliatelle med fløte- og ostesaus, bacon, kylling og sopp. 
Servert med ruccolasalat, parmesan, kvernet pepper og focacciabrød. 

Denne gangen ble det ikke tatt noe bilde av verken forrett eller hovedrett, men det lignet jo en del på middagen vi lagde da vi hadde italiensk aften.


Og når blir man egentlig for gammel til å ha rosa jentebursdag, hihi?
Jeg trodde jeg var litt ferdig med rosa, men tydeligvis holder jeg litt på fargen enda. Jeg falt pladask da jeg kom over disse søte muffinsformene på eBay - eBay er tingen for slike ting altså. Ikke bare er de søte å se på, men muffinsen vokser oppover og ikke utover da de stekes, noe som betyr at de er utrolig lette å få fine. 

 I morgen kommer det bilder av borddekkingen.
Håper du har hatt en vidunderlig søndag. 

- Gina

2 kommentarer:

  1. Nydelig!
    Dessuten vil jeg kalle menyen din oppskrift på en god porsjon lykke, og med fine venninner inkludert er det vel omtrent umulig å ikke ha en god kveld. Jeg håper du storkoste deg. :-)

    SvarSlett
  2. Nei, man blir aldri for gammel til å feire bursdag! hihi. Det er jo så kjekt å samle gode venner for en fin kveld sammen. Ser ut til at dere hadde en kjempekoselig kveld da! :) Herlige fristende bilder :)

    Ønsker deg ei fin ny uke!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.