tirsdag 17. desember 2013

Risboller

Vi lager ikke så mye kaker til jul hos oss, rett og slett fordi det ikke blir spist opp. 
Nå snakker jeg altså om de tradisjonelle julekakene - vi lager heller konfekt og marsipan. Også pepperkaker da, men det er mest for kosens skyld!

I år har vi virkelig svingt oss over bakebollene og etter mannens ønske har pepperkakene fått selskap av brune pinner. Vi har også laget en porsjon risboller og marsipan. 


Risboller er SÅ godt, så det er mulig det blir en porsjon til før jul. 
Oppskriften er veldig enkel, og uten delfiafett.

Risboller

Ca. 10 dl puffet ris
250 g kokesjokolade
4 ss fløte
2 ts vaniljesukker

1. Smelt sjokoladen i ei gryte (evt. vannbad) og tilsett fløten. Rør dette sammen til den ikke er klumpete. Pass på at du ikke bruker altfor mye varme, da vil sjokoladen svi seg. 
2. Bland inn vaniljesukker og puffet ris og fordel i muffinsformer. 
3. Avkjøl.

Oppskriften holder til ca. 22 stk.


I morgen er det julemiddag med klassen, jeg gleder meg!

- Gina

1 kommentar:

  1. Risboller er så utrulig godt og minner meg om barndommen:)
    Ønsker deg fine førjulsdager!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.