søndag 26. januar 2014

Kanelknuter

De siste månedene har besøkstallet på bloggen økt veldig. Jeg syns det er kjempekoselig at flere finner veien inn hit og trives her. Tusen takk for alle de herlige og oppmuntrende kommentarene dere legger igjen - det setter jeg pris på. Jeg er glad jeg kan inspirere andre enn kun meg selv gjennom bloggen. 

Etter at vi flyttet fra Trondheim har jeg mistet litt lysten på å bake - kanskje fordi vi har hatt veldig mye annet å tenke på, og andre ting som bør prioriteres. Nå begynner jeg endelig å få lyst og motivasjon til å svinge meg litt på kjøkkenet igjen. Herlig at vi endelig har stor fryseboks som det er mulig å fylle opp med gjærbakst, også er det selvsagt aldri feil å samle litt ekstra husmorspoeng ;)


Jeg har alltid trodd at kanelknuter er veldig vanskelige å lage og har dermed aldri prøvd å lage det selv. Til tross for at jeg syns knutene er kjempegode (du får liksom smaken fordelt i hele knuten) har jeg holdt meg til de gode gamle kanelsnurrene som jeg føler jeg mestrer. I dag steppet jeg derimot ut av min "komfortsone" og prøvde å lage knuter. Oppskriften jeg brukte fant jeg hos Trines matblogg.


Overraskende nok var disse utrolig enkle å lage - dette er noe alle kan klare. Det er ingen tvil om at snurrene kommer til å byttes ut med knutene fra nå av. De ble kjempegode, og er du i tvil om hvilken oppskrift du skal bruke, anbefaler jeg absolutt denne fra Trines matblogg. Jeg sløyfet egget i deigen ettersom mannen er allergisk og det fungerte helt fint.


Ingenting er som fersk gjærbaskt - det tror jeg virkelig er noe av det beste jeg vet. 
Ettersom det snart er bursdager her i huset tenkte jeg å skynde meg å fryse noen før de forsvinner ned i sultne mager.

Men noen får selvsagt nytes med en kopp med te. 
Enjoy!

- Gina

1 kommentar:

  1. Nam! Prøvde meg på det en gang jeg også. De blir jo så fine å se på også :)
    Ha en fin ny uke!
    klem fra Ingrid

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.