tirsdag 18. februar 2014

Marokkansk tekanne og lyslykt fra Spania

Da jeg var liten var jeg ofte hos besteforeldrene mine. Besteforeldrene mine er utrolig rause og de har alltid vært glad i å finne på ting sammen med meg og søskenbarna mine. Som små jenter flest likte jeg å leke både butikk og kafè og da jeg var på besøk fikk jeg ofte låne "kafèsettet" de hadde til pynt i stua. Det består av et brett med marokkansk tekanne og ei sukkerbitskål. Det er mange minner knyttet til dette, så jeg greide ikke å holde gledestårene tilbake da bestemor og bestefar hadde bestemt seg for å gi meg kafèsettet jeg hadde lekt så mye med som liten. Bestefar hadde til og med fått inngravert en liten hilsen til meg på brettet. 


Min kjære bestefar er også involvert i historien om telyslykta på spisebordet.
I høst var vi nemlig på familietur i Spania og jeg falt pladask for denne lykta da vi var på hotellets spa. Jeg lette og lette for å finne noe lignende, uten hell. Og for å gjøre en lang (og ganske pinlig) historie kort, greide utrolig nok bestefar å ordne det slik at spalykta fikk være med meg hjem i kofferten. Jeg syns den passer så fint inn hos oss, også er det jo litt ekstra morsomt da det faktisk er en historie bak hvordan den havnet på kjøkkenbordet vårt.


 
Nå begynner jeg å få skikkelig reisefeber. Jeg kan har ikke ord på hvor mye jeg gleder meg til å ta med meg mannen til London i ferien. Det ryktes om at det begynner å bli vår der *lykke*

- Gina

1 kommentar:

  1. Så herlige ting du har der:)kos deg i London og nyt det:)
    Ønsker deg ein fin dag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.