fredag 28. februar 2014

Muffinshemmeligheten

Jeg har fått spørsmål om å legge ut oppskrift på muffinsene jeg lagde til jentekvelden vi hadde for et par uker siden. Og det kan jeg ikke gjøre. Når jeg lager muffins jukser jeg nemlig nesten hver gang. Ettersom mannen har eggeallergi, prøver jeg å ta hensyn til dette så ofte jeg kan. Men det er dessverre enkelte kaker som er vanskelige å få til uten egg. Jeg har derfor funnet ut at muffinsmiks er genialt. De er eggfrie, luftige og gode. Noen ganger putter jeg oppi hakket sjokolade eller bær for å forandre litt på smak.


Glasuren lagde jeg fra bunnen av, så oppskriften på den kan jeg gjerne dele. 

Glasur - holder til 12 cupcakes
100 g romteperert smør
2 dl melis
100 g mørk kokesjokolade
2 dråper vaniljeessens

Start med å ta ut smøret kvelden før og la det ligge på benken over natta. 
Rør smøret helt mykt med en slikkepott, før du tilsetter melisen. Rør melis godt inn med smøret. Smelt deretter sjokoladen i vannbad og rør den smeltede sjokoladen inn i smørblandingen. Tilsett vaniljeessensen. 



Vinterferien avsluttes på vestlandet med den herlige familien min - vi skrives derfra!
God helg!
 
 - Gina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.