søndag 9. februar 2014

Politi

Mens mannen har benket seg foran skjermen for å se på OL i dag, har jeg rigget meg til i lesekroken på kjøkkenet. Det er vel så fint å slenge seg i den andre sittegruppa på stua, men jeg blir så lett forstyrret av tven når jeg leser - spesielt hvis det snakkes norsk på tv. Det var også litt av tanken med å lage lesekrok på kjøkkenet.


Jeg fikk aldri begynt ordentlig på "Politi" etter jul - jeg fant vel aldri helt roen. I går fant jeg den roen som trengtes til å sette meg ned å begynne med boka, og jeg greier så vidt å legge den fra meg. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde akkurat denne evnen. Da slipper jeg å havne i kinkige situasjoner som i går. Det er vel ikke til å stikke under en stol at jeg i går kveld overvurderte meg selv, og bestemte meg for å lese noen kapitler mens jeg var alene hjemme. Det skal jeg ikke gjøre igjen. Kort oppsummert ble jeg ble livredd for å gå til den andre siden av stua for å se på tv. Enden på visa ble at jeg måtte få mamma på tråden før jeg turte å sette beina på gulvet og tusle de åtte metrene bort til den andre sofaen (nevnte jeg at jeg fyller 25 i morgen, haha?). Nå blir det bare lesing mens mannen er hjemme - det er absolutt tryggest (og minst pinlig). 


Og med mannen synlig fra lesekroken var det trygt nok til å åpne boka igjen i dag. Jeg lagde meg ei lita kanne med te, spiste dessertrester fra i går og leste noen kapitler før jeg trengte en bitteliten bloggepause.

Jeg slenger med et mobilbilde på slutten for å understreke den gode stemningen på kjøkkenet i dag. 

Nå skal jeg i gang med middagen før jeg starter med dagens andre leseøkt. Det ble et litt personlig innlegg fra meg i dag - det er viktig med selvironi. Håper søndagen deres har vært fin!

- Gina

4 kommentarer:

  1. I love These beautiful bright pastel Colors! Very nice, hug from Barbara

    SvarSlett
  2. Så koselig med en lesekrok! Enig at det er vanskelig å lese med tv på, men desto koseligere når leseroen får senke seg i stua!
    Ha en fin ny uke :)
    Klem fra ingrid

    SvarSlett
  3. For en herlig liten lesekrok!! Det er min drøm også! Haha, har også den boka liggende ved senga, bør vel komme i gang med den nå. Hvis jeg tør ;-)

    SvarSlett
  4. Tihi, herlig! :) Håper bursdagen din ble kjempefin!! Gratulerer så mye med overstått!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.