torsdag 20. mars 2014

God benkeplass

Jeg er så utrolig glad for at vi prioriterte god benkeplass da vi bygde kjøkken. Den er på sett og vis firedelt. Mellom peisen og skyvedøra til gangen er det 120 cm å boltre seg på - her har vi kaffemaskin, vannkoker, kopper o.l. Vi har også en lang benk med siden av vasken som er herlig å bake på, samt litt plass på hver side av komfyren. Og for ikke å glemme kjøkkenøya - den er gull verdt når jeg har bakedager. Her er det plass til både stekebrett og ferdig bakst, og jeg slipper å flytte rundt på ting underveis. 

Så over til poenget - god benkeplass gir også rom for å ha fremme litt kjøkkenutstyr. 



Oljer og krydder er kjekt å ha ved siden av ovnen - de er flittig i bruk. Jeg syns også det er dekorativt samtidig gir det kjøkkenet litt mer liv når slike ting står fremme. 


I enden på bakebenken har jeg laget et lite tehjørne som en forlengelse av kaffebenken. 


Ole Brumm sitatet fant jeg i et blad en gang og det er jo bare så herlig. Jeg elsker nemlig frokoster - spesielt de vi har i helgen. Da lager vi som regel noe godt og koser oss lenge. 

Tenk at det er helg i morgen allerede, har dere noen spennende planer? Jeg skal på en liten tur til Ikea, bake og spise gode frokoster. Kanskje rekker vi en skitur også- hvis været holder seg vel og merke.

- Gina

4 kommentarer:

  1. Lekre bilder Gina! :) Likte svært godt de kloke ordene fra Ole Brum nederst! :)
    Jeg har nattevaktshelg, så håper helga går fort! ;)
    Du får kose deg!
    klem

    SvarSlett
  2. Flotte bilder!
    Vi har også god benkeplass på kjøkkenet - kjekt at fine ingredienser kan stå framme :)

    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  3. Wow! Inspirerende, luftig og fin blogg! Jeg blir nok en fast følger :) God helg videre! Mvh Linda

    SvarSlett
  4. Grattis med finaleplass!!! :) Virkelig fortjent!! Du har fått min stemme allerede! ;)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.