mandag 19. mai 2014

Badet

Jeg deltar i NIBs septemberutfordring "Tilpass ditt IKEA-produkt", med dette innlegget. Vi har mye fra IKEA, og jeg liker å finne alternative løsninger slik at det passer akkurat oss og våre behov. Jeg er fremdeles kjempefornøyd med at vi valgte å sette inn kjøkkeninnredning på baderommet, da skuffene rommer utrolig mye.

Jeg har ikke vist så mye fra badet tidligere ettersom det egentlig ikke er helt ferdig. Vi mangler fremdeles armatur til badekaret og flislegge hyllen i hjørnet. Jeg har innsett at dette kommer til å ta tid og koste penger, så jeg får klare meg uten badekar en stund til. I mellomtiden har badet fått en liten oppfriskning, armatur eller ei. Her kommer et lite bildedryss. 



Vi bygget vår egen baderomsinnredning av det som i utgangspunktet er kjøkkeninnredning fra Ikea. På den måten fikk vi utnyttet plassen maksimalt og vi fikk de frontene vi ønsket. Rammen rundt speilet har mannen snekret og det er beiset i samme farge som veggen i entrèen og soverommet.



Badet er forholdsvis standard med hvite og grå fliser. For gjøre det litt mer personlig myker vi det opp med treverk, farger, kurver og tekstiler. Jeg elsker sjøgresskurvene fra Kremmerhuset og Åhléns. 


Vi har en egen dusjnisje med rullesten på gulvet og glassdør. 


Også på badet er det behov for små detaljer -printet er fremdeles en fin påminnelse til morgentannpussen. 



Det er ikke alltid det skal så mye til. Håndklærne har jeg kjøpt på H&M Home og det forandret hele badet. Sammen med en miks av treverk og indiske lykter ble det "oss", også her.   

- Gina

3 kommentarer:

  1. Så nydelig bad,med fine detaljer:)
    Skulle ønskt eg kunne fiksa opp mitt,så fælt er det....

    Fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Rett og slett nydelig! :) Elsker fargene!!
    Håper du har en fin helg!
    klem

    SvarSlett
  3. Kjempeflott bad, nydelige fargekombinasjoner:) Klem fra Kristine

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.