mandag 30. juni 2014

Take a bath...

Det tok oss ikke mindre åtte måneder etter vi flyttet inn, før vi fikk svingt oss rundt å bestilt armatur til badekaret. Men nå er det i orden og jeg er så lykkelig over at badet er å anse som byggemessig ferdig.


Til tross for at jeg er mest glad i å ta en dusj, er jeg veldig glad for å ha muligheten til å bade hvis jeg vil det. 
For ordens skyld er badetkaret er allerede innviet, men jeg tror nok at det kommer til å være mest i bruk i vinterhalvåret.


Badet fikk jo en liten oppfriskning for noen uker siden, så det er egentlig kun armaturet og planken som er nytt denne gangen.




"close your eyes. clear your head. relax."


Planken lagde vi enkelt ved bruk av noen rester etter oppbyggingen av kjøkkenøya. Mannen kappet den til, mens jeg pusset og oljet den. 

Jeg er så fornøyd med badet nå -friske farger og mye treverk. Og ikke minst - helt ferdig!

- Gina 

11 kommentarer:

  1. Kjempefint bad,innbydende og flott:)
    Ønsker deg fine sommerdager!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Kjempelekkert!
    Drømmer om ett lekkert og funksjonelt bad jeg også... Vi skal pusse opp våres også...håper på veldig snart...!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Lekkert!! :)
    Vi har et 10 år gammelt bad med blå fliser, så drømmer er å pusse det opp. Og gjett om badet deres er inspirasjon!
    Fin kveld til deg!
    klem

    SvarSlett
  4. Så fint bad! Heilt i mi gate :)

    SvarSlett
  5. Kjempe fint badekar! Hva heter det? Hvor er det kjøpt?:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marte, og takk for det:)
      Badekaret kjøpte vi hos Flisekompaniet og det heter Neptun Porfyr Athos. Det er veldig mye større enn det jeg hadde sett for meg, så det blir dessverre sjelden brukt:/

      Slett
  6. Hei! Jeg ble forelsket i badekaret ditt :-) Vi vurderer et slikt når vi pusser opp vårt bad nå. Hadde du orket å gi meg målene på sidene av karet, altså hvor langt det bygger ut fra hjørnet, langs hver side? Produsentens tegninger viser ikke disse målene... Det virker som det er lang leveringstid, måtte dere vente lenge? Håper spent på svar! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne Kristine:)
      Så koselig at du liker badekaret våres! Det er gedigent, og skulle jeg valgt idag hadde jeg nok gått for et som er litt mindre.
      Fra hjørnet målet det ca 154 cm på hver side. Da er det fra veggene på badet og ut til det bredeste punktet, og inkluderer altså hyllen bak. Bredden (fra vindu til vindu) måler ca 188 cm, mens fra hjørnet og ut i rommet måler det ca 162 cm.
      Det tar 400 liter:) jeg husker dessverre ikke akkurat hvor lang leveringstid det var, men det var noe ventetid.
      Håper dette var hjelpsomt og forståelig :)

      Slett
    2. Tusen takk, Gina! Kjempesnilt av deg :-) Da tror jeg vi skal klare det. Hvis jeg tolker bildene riktig kunne badet stått enda lenger inn i hjørnet (hvis ikke det var fliset inn), og dermed bygge enda litt mindre ut i rommet - fra hjørnet til det ytterste på karet langs veggen? Jeg håper produsenten klarer å hoste opp nøyaktige mål også, da blir det kanskje bestilling i morgen :) Tusen takk for hjelpen, og for flott inspirasjon og gode tips!

      Slett
    3. Vi hadde nok ikke fått badekaret lenger inn i hjørnet, da det står helt inntil veggene på det bredeste ��
      Lykke til med badekarkjøp!

      Slett
    4. Skjønner. Tusen takk, fantastisk hjelp! :)

      Slett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.