mandag 15. september 2014

Loftstue #1: Hjemmesnekra

Jeg knipset som en gal i stua oppe i går og fant ut at det var like greit å dele opp i flere innlegg. 
Først ut er bilder av den hjemmesnekra skjenken/kaffestasjonen/bokhylla. 


Jeg har lenge fundert på hvordan vi skulle gjøre det med akkurat dette møbelet og idèene har vært mange. Jeg er så heldig som er gift med en snekker og han lager stort sett det jeg vil - supersnill sånn sett :)


Vi har hatt en vannkoker til overs det siste året og jeg har lenge lekt med tanken på en liten kaffe/testasjon oppe. Nå kan jeg endelig lage te fra soveromsdøra på lørdagsmorgenene uten å måtte tasse ned på kjøkkenet med bare bein. Vannkokeren har jeg gjemt i kurven under skjenken og ledningen ligger bak selve bokhylla slik at alt er skjult. 


Vi bygde skjenken såpass stor at vi får plass til flere bokhyller under dersom vi skulle ha behov for det. Foreløbig holder det med ei lita Billy-bokhylle fra IKEA, men det er jo kjekt å ha muligheten. 
Skjenken er beiset i samme farge som panelveggene og skapene nede. 


Jeg elsker at vi kan lage mye av møblene våre selv - slik får vi det akkurat som vi vil, i tillegg til at vi kan lage dem etter de målene vi har behov for.

 Håper dere har hatt en fin mandag!

- Gina

2 kommentarer:

  1. Så heldig du er som er gift med en sneker! :) Hylla ble jo bare superkul! :)
    Digg med en kaffistasjon på loftet da. ;)
    Fin kveld til deg
    klem

    SvarSlett
  2. Så kult! du er så dyktig :) Fikk veldig lyst til å lage noe lignende hylla di og bruke som krakk ;)
    Kjempe flotte bilder og gøy å lese om deg på ikea live siden :)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.