torsdag 16. oktober 2014

Hytteinspirasjon

I går steppet jeg virkelig et godt stykke utenfor komfortsonen min, tok mot til meg og reiste på mitt aller første bloggtreff. Denne gangen var det i regi av Saltdalshytta og Riis Interiør, og fant sted i Saltdalshyttas visningshytte rett utenfor Oslo. 

Vi ble tatt godt i mot av tre hyggelige damer, Lisbeth, Marie og Ida, og markedssjefen i Saltdalshytta, Trond-Arve. Vi fikk servert god mat før vi fikk litt informasjon om Saltdalshytta og hvilke hytter de tilbyr. Videre viste og fortalte Maria og Ida fra Riis Interiør blant annet hvordan de hadde innredet akkurat denne visningshytta, samt hvordan selve uttrykket på hytta kunne forandret seg ved å benytte andre tekstiler m.m. Hytta vi besøkte i går hadde en maritim stil, hvor inspirasjonen var Hamptons. 


Jeg la min elsk på denne peisen som var plassert sentralt i hytta slik at man kunne se den både fra spisestue og fra sofakroken. Ikke bare er de lekre å se på, de gir jammen god varme også.


Hovedsoverommet var lekkert innredet med de samme fargetonene som i resten av hytta, høytalere i taket og sengegavlen var byttet ut med en vegg trukket i microfiberstoff - det ga en utrolig lun følelse.



Jeg kunne også ha flyttet rett inn på dette badet. Tredørene gir ordentlig hyttefølelse, mens vasken i marmor og mursteinene i dusjen gir et lite hint av luksus. Jeg likte også kontrastene og fargebruken her - det gir en fin harmoni. 


Det er ikke alltid så mye som skal til for å få det til å se gjennomført ut. I denne hytta var for eksempel alle frontene i de ulike rommene like. De var malt i en lys gråtone som brøt fint med det ellers hvite. 

 

Hytta var utrolig gjennomført, både farge- og materialmessig. Jeg likte også veldig godt at det var store vindusflater i front, noe som passer utmerket til ei hytte ved sjøen. Etter å ha vært på dette treffet, kjenner jeg at det kribler litt ekstra i magen når jeg tenker på å bygge hytte hos pappa. Vi har ingen planer om å begynne byggingen enda, men å samle litt idèer skader vel ikke? Jeg ønsker meg ei like gjennomført hytte som den jeg besøkte i går.

Jeg er så glad for at jeg utfordret meg selv og takket ja til å bli med på dette. Jeg hadde det veldig hyggelig og kom hjem med masse inspirasjon til både hus og hytte. 
Tusen takk til Saltdalshytta og Riis Interiør som tok initiativ til denne kvelden!

- Gina 

2 kommentarer:

  1. Så bra at du koste deg, og at du ble inspirert. Det var veldig hyggelig at du kom, og det ble god stemning :) Bildene dine er superfine, veldig flink er du. Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Så bra du koste deg på bloggtreff! :) Peisen var rett og slett nydelig!!
    Ønsker deg en fin kveld!
    klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.