mandag 1. desember 2014

Belysning vol. 2



Vi har så smått begynt å tenke på belysning i stua nede. Nå har vi ei gulvlampe som gir utrolig godt lys i hele rommet, men vi syns ikke den passer til resten av interiøret - både fargemessig og utseendemessig. 


Som tidligere nevnt, syns jeg belysning er noe av det vanskeligste å ta stilling til når det kommer til innredning. Utfordringen i denne delen av stua er at vi ønsker oss ei lampe som gir godt lys, ettersom det er her vi sitter når vi har gjester, og da er det hyggelig med fin belysning. Vi har lagt opp til to elektriske punkter i taket i denne delen av stua, men de ble plassert helt feil i forhold til sofagruppa - noe som gjør det ekstra vanskelig med taklampe. Valget har dermed foreløbig falt på gulvlampa som har fulgt meg fra pikerommet, men da jeg var på bloggtreff tidligere i høst forelsket jeg meg i lyspærene som var brukt over spisebordet Jeg fant fort ut at jeg ville ha noe lignende over bordet i stua. 


Jeg har dermed vært hos bestemor og hentet flere Norgesglass slik at vi kan lage vår egen lampe, som ligner denne fra lysman.no. Planen er å montere ledninger ned i Norgesglassene og deretter feste dem i en planke eller ei stor grein som skal henge fra taket. Slik får vi lys over bordet som forhåpentligvis gir like godt lys som vi har i dag. 

Denne løsningensyns vi passer bedre til oss og vår stil. Dessuten er jo glødepærene i seg selv utrolig fine og dekorative. Hva syns du?

- Gina

1 kommentar:

  1. Jeg elsker disse norgesglass lampene. Jeg tror at jeg også skal prøve å lage en slik en. Tusen takk for besøk og kommentar på bloggen. Det setter jeg pris på. Stor adventsklem fra Ingrid

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.