fredag 29. mai 2015

Forfriskende velkomstdrikk

Denne velkomstdrikken fikk jeg servert i en babyshower i fjor, den er utrolig god og forfriskende.  Jeg har servert den ved et par anledninger da vi har hatt gjester, og den har slått like godt an hos dem som hos meg, så jeg i dag deler jeg oppskriften med dere.


Jeg har forandret noe på den opprinnelige oppskriften, og endte til slutt opp med denne.
Det er en blanding mellom smoothie og juice, og er utrolig forfriskende nå mot sommeren. 

1,5 - 2 liter:
1 liter appelsinjuice
4 dlMozell eller sitronbrus
Saften fra 1/2 sitron
Saften fra 1/2 lime
90 g melis
400 g bringebær 

 Du kan gjerne bruke en pakke bringebær fra frysedisken, men det er lurt å tine dem før du blander dem med juicen.

Bland alt i en blender. Smak til med melis.
Sil deretter ut frøene fra bringebærene. Jeg syns det er enklest å helle alt over ei sil og ned i en bakebolle, før jeg heller juicen over i ei flaske.


God helg!

- Gina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.