torsdag 21. april 2016

Strikkedilla. Men strikker ikke.

Jeg har den siste tiden kommet over utrolig mange flotte strikkaplagg til baby på Instagram, og har gått til storinnkjøp av både oppskrifter og garn. Til tross for at oppskriftene jeg har plukket ut er forholdsvis enkle, er det ikke prosjekter jeg sjanser på å begynne på.


Jeg syns det er håpløst å strikke med så tynne pinner og tynt garn - jeg får det ikke fint, selv om jeg vet at øvelse gjør mester... I tillegg vil jeg selvsagt ha plaggene ferdige slik at de kan brukes fra høsten av, og dette er et mål jeg sannsynligvis ikke vil klare å nå om jeg skal begynne på alle disse prosjektene selv.


Heldigvis har både min svigermor og bestemor sagt seg villige til å bidra med strikkehjelp, så nå gjenstår det bare å fordele oppskrifter og garn mellom dem. Vi er heldige som har gode, og villige strikkere i familien. Nå blir mini flott i strikk til høsten.



- Gina

2 kommentarer:

  1. Har det akkurat på samme måte:) Jeg skal bli bestemor til høsten, og har så lyst til å strikke masse, men kvier meg for tynne pinner og tynt garn - men det blir vel en råd:)
    Lykke til med strikkeprosjekt - flott fargekombinasjon på garnet:)

    Ha en finfin helg:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Nydelige farger! Så heldig du er som har slike hjelpere.
    Ha en god lørdag og nyt!
    Klem Christina

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.