onsdag 19. oktober 2011

Tirsdagskos

I går tilbrakte jeg kvelden sammen med Linn. Vi hadde en skikkelig jentekosekveld - noe jeg setter utrolig stor pris på.
Det er faktisk lov å kose seg litt ekstra en vanlig tirsdag innimellom. For da er det faktisk Grey's Anatomy, og da er det lov. Vi lagde ordentlig kakao med sjokolade og melk, og jada selvfølgelig vi toppet den med krem da vi først slo ut håret. Vi hadde også deilige scones med ost :)
Jeg sier bare hipp hurra for en en vanlig tirsdag sammen med ei veldig god venninne, en god kollega og studiekamerat <3








Scones

Ca. 9 dl hvetemel
75 g margarin
1/2 ts salt
1 ss sukker
4 dl melk

1. Bland alt det tørre i en bolle, og del margarinen i terninger før du smuldrer det sammen med det tørre (dvs. at margarinen ikke skal smeltes på forhånd).
2. Når alt smøret er oppsmuldret i bakebollen, tilsetter du melken og rører det sammen. Dersom deigen er veldig bløt tilsetter du litt ekstra hvetemel.
3. Del deigen i fire like store emner og form dem runde (eller oppi muffinsformer som jeg gjorde). Prikk deretter toppen med en gaffel.
4. Stekes på 240 grader i ca. 10 min.

Scones er best når de er ferske, og gjerne med ost eller syltetøy. En kopp med te eller kakao er også herlig til :)



2 kommentarer:

  1. aaw, du er søt da Ginie :D
    Takk for en kjempekoslig kveld <3

    SvarSlett
  2. Det ser aaaaalt for godt ut.... jeg dør!!!! Det gjør Marius også... ;)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.