søndag 27. november 2011

Juleverksted

Adventstaken (e) ble endelig ferdige i dag. Og da jeg våknet og så at snøen lå på bakken, var jeg veldig glad for at jeg gikk en tur i skogen i går og fant det siste tilbehøret som skulle på fatet. 
Jeg ble ganske fornøyd med reultatet.



De ble faktisk ganske så fine å tenne på også :)

Jeg har ellers hatt besøk av Mina i dag, og vi lagde marsipan og pizza. Planen var egentlig at vi skulle lage både marsipan, pepperkaker, kransekakestenger, og litt hobbyting som julepynt. Vi var nok i utgangspunktet litt for optimistiske da vi trodde vi skulle greie å gjennomføre alt sammen i dag.
Etter å trillet, og trillet, (og nevne jeg trillet?) nærmere fem kilo (!) med marsipan så orket vi rett og slett ikke å begynne på noe pepperkakebaking. Vi vet av erfaring fra tidligere at det ikke er gjort på noen minutter, og dessuten så skal pepperkakebaking være kos, og ikke mas.
Så vi lagde heller pizza og koste oss med litt tvtitting :)
Pepperkakebaking får det bli til neste helg kanskje?

Marsipanen ble iallfall veldig god - yummi :D
Ønsker dere alle en fortsatt fin søndagkveld, og lykke til med alle juleforberedelser :)

2 kommentarer:

  1. åja! Det var de masipankulene du laget i fjor ja? de var jo så nydelig!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.