søndag 11. desember 2011

Jul i vårt hus

I år har jeg "syndet". Jeg har aldri vært noe særlig glad i rød julepynt, men i år har jeg gått til innkjøp av både det ene og det andre - litt rødt må det vel være til jul?
Jeg pynter helst med hvitt, sølv og naturelementer til jul, men litt rødt gjorde seg det også - mon tro om jeg ikke begynner å bli litt tradisjonell allikevel?

Jeg har tatt noen bilder av de røde juletingene vi har fått i hus - beklager bildekvaliteten, men lyset er ikke noe å skryte av dessverre...


Julekuler i sølv og rødt fra Ikea gav en liten piff på sølvfatet med kvisteballene, mens disse to telyslyktene gir litt farge inni vegghyllen :)


Jeg slo også til på Kremmerhusets tilbud på disse vakre putetrekkene fra Gledelig Jul-serien, så det ble litt jul i sofaen også :)


Røde grytekluter med rødt kjøkkenhåndkle har fått fast plass ved siden av komfyren i desembermåned. Kjøkkenhåndkleet har jo også et bilde av en hjort (eller noe) som passer inn med det andre interiøret.
Disse deilige ullsokkene fikk jeg i kalendergave i dag - jeg gleder meg til å teste dem. De ser vidunderlige ut.



Jeg falt også for disse koppene og godteriskålen fra Kremmerhuset med en gang de kom ut i butikken, så de har stått og ventet ganske lenge i skapet på å bli tatt fram i desember :)
Sjokoladefonduesettet har jeg fått i gave en gang, men det er jo så herlige julefarger på den, så denne må brukes å lage julegodt med :)

*elsk*

Men sånn ellers, er det helst slik pynt jeg sverger til;

Etasjefat fra Skeidar i sølv som jeg har puttet alt mulig som jeg ikke har funnet noen plass til enda oppi.
Den består helst av julekuler i lilla og sølv, men noen nøtter og kvistehjerter har også funnet plassen her. Og selvfølgelig en sølvugle - ugler og sølv, hvilken kombinasjon sier jeg bare :)


Noen stemningsbilder fra oss en søndagsformiddag.

Husk Give Away - trekning Lille Julaften.

1 kommentar:

  1. Så koselig dere har gjort det hjemme :)

    Ønsker deg en finfin 3. søndag i advent, her har jeg funnet fram julepynten, så får vi se hva slags sprell jeg finner på {fnis}.

    Koose deg i dag.
    klemklem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.