fredag 18. mai 2012

17.mai

En noe annerledes, men særdeles hyggelig 17.mai for vår del i år.
Det ble ikke tog, bunad eller lapskaus i papptallerken dette året ettersom vi feiret i Trondheim.
Vi inviterte gode venner til lunsj/middag, og ble dermed hjemme i regnet for å ordne i stand til storflott besøk. 17.mai feiringen ble kjempekoselig til tross for at det stod spekemat og ikke lapskaus på menyen.


Jeg greier ikke å beskrive hvor mye jeg gleder meg til vi får et ordentlig stort spisebord/spisestue.
Det fungerer greit med dekket buffèt på kjøkkenbordet, men det å spise middagen ved det lave stuebordet er et mareritt. Det gikk greit denne gangen også, og alle ble mette og fornøyde.


Masse frukt


 Kaker hører selvsagt også med, og alle har fått et innslag av 17.maifargene.

Blåbær, marshmallows og jordbær.


Jordbær/bringebærkake med vaniljekrem.
Kaken var utrolig enkel å lage, og kjempegod.
Denne ble nok min favoritt.


Cupcakes hører selvfølgelig med til enhver anledning hvor noe skal feires.
Marshmallowspydene var en liten test til bryllupet, og de bestod testen.


Håper alle hadde en riktig fin nasjonaldag i går - vi koste oss i hvertfall veldig.  



2 kommentarer:

  1. Marianne Dæhli18. mai 2012 kl. 16:02

    Jeg koste meg også veldig!
    Takk for god mat og hyggelig selskap :)
    - Marianne

    SvarSlett
  2. Så mye lekker mat!!!
    Herlige bilder :)
    Ønsker deg og dine en fin helg!
    Klem Camilla

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.