lørdag 5. mai 2012

Biscotti

Jeg blir aldri lei av å prøve ut nye oppskrifter.
I går ville jeg prøve å lage biscotti.

Biscotti
180 g smeltet og avkjølt smør
3 romtempererte egg
1 ts vaniljesukker
Et par dråper vaniljeekstrakt
230 g sukker
100 g hakket sjokolade
Revet skall av en sitron
Noen dråper sitronsaft
375 g mel
1 ts bakepulver
1. Smelt smøret og la det avkjøles.
2. Bland sammen smeltet smør, egg, vaniljesukker, vaniljeekstrakt, sitronskall, sitronsaft og sukker.
3. Bland deretter inn sjokoladen.
4. Sikt melet og bakepulveret over smørblandingen og vend det sammen til en deig.
5. Del deigen i fire like store deler og rull dem til en tykk pølse (ca. 20 cm lange). 
6. Legg pølsene på et bakebrett (det er plass til to pølser på ett brett).
7. Stek dem ved 180 grader i ca. 30 minutter.
8. Skjær passe stykker av pølsene da de er ute av ovnen. Husk å skjære på skrå.
9. La avkjøles på en rist.
 

Dette blir dagens lørdagsgodt her i heimen.
Personlig liker jeg nok bedre cookies, da jeg liker at kjeksene er litt myke.
Disse er veldig harde. Men smaken var det ikke noe å si på :)



Ønsker alle en riktig fin lørdagskveld.



 

1 kommentar:

  1. mmmm... det så deilig ut!

    Finfin søndag til deg og dine! Nyt den og kos dere masse.

    Her ligger jeg til lading og mamma skal stå for middagen, så max relax på denne frøkna :)
    Smil&klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.