mandag 7. mai 2012

Sorbet

Jeg kom over en oppskrift på jordbær- og bringebærsorbet i helgen.
I går prøvde vi oppskriften, og konkluderte med at den var helt fantastisk.
Oppskriften jeg brukte i går kan du finne på Fotballfrues blogg HER. Denne var med bringebær.

Ettersom jeg har storhandlet jordbær i helgen prøvde jeg å lage den med jordbær og vaniljekesam.

Den slo ikke feil den heller. Jeg er en jordbærelsker og min favoritt blir nok denne jordbærsorbeten, men ettersom mannen i huset er allergisk mot jordbær, serveres det nok også noen med bringebær.

Jeg skal absolutt ikke ta på meg æren for denne fantastiske oppskriften. Til tross for minimale endringer pleier jeg allikevel å dele oppskrift dersom jeg har forandret noe på orginalen.

Bland alt sammen i en blender til bærene er "hakket" eller "oppløste".
Dette holder til en sulten mage etter trening eller som et mellommåltid.
Oppskriften holder nok også til to små desserter, men denne er så god så jeg ville nok anbefale å lage litt mer dersom dere er to .
Husk at det er viktig at bærene er frosne for å få sorbetkonsistensen.



Jeg håper den ikke er altfor usunn for denne favoritten er kommet for å bli her i huset :)


God mandag, og velkommen alle nye lesere.


5 kommentarer:

  1. Åh... det så deilig ut :)

    Fabelaktig ukestart til deg, håper du får en finfin uke. Jeg skal bare en kjapp tur til København, så denne uken er rolig for min del *deilig*

    Fabelaktige klemmer&smil

    SvarSlett
  2. Det så godt ut!
    Når neste stipend kommer skal jeg feire at jeg har levert oppgave med denne sorbet! Så nydelig ut!
    Lurer på hvordan det vil smake med kirsebær i... mm, nam!

    SvarSlett
  3. Er bare innom for å ønske deg en god helg.
    klem

    SvarSlett
  4. Åååå, nam!! Dette så helt fantastisk ut :) Jordbær er også en av mine favoritter ;)
    Ha en super helg :) Klem

    SvarSlett
  5. Å så herlige jordbær,fekk lyst på det no:)herlige bilder og så flott blogg du har:)
    Ønsker deg ei flott helg!
    Klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.