fredag 8. juni 2012

Utfordring: Uteplass

Vi har ikke så stor uteplass, og i tillegg er den fire etasjer opp fra bakken så det er lite med plen hos oss dessverre. Jeg ser fram til å få en uteplass med stor plen - ingenting er som lukten av nyklippet gress, eller å kunne løpe barbeint rundt i gresset.

Tidligere i vår viste jeg noen bilder jeg tok av balkongen da den var nyvasket og innredet for årets sommerseong, men det er jo stadig noen forandringer. Bildene jeg skal delta med på NIBs juniutfordring er bildene fra gårsdagen, så de blir jo ikke helt nye for dere faste lesere.


Vi prøver å være så flinke vi kan til å benytte oss av vår lille uteplass, og jeg tar gjerne med lunsjen ut når det er fint vær. Solen kommer dessverre ikke rundt før på ettermiddagen, men det er jo varmt og godt å sitte der før solen titter fram også.


Scones med hjemmelaget lemon curd og jordbær .


Ranunkelen er byttet ut med en margeritt, men avispapiret jeg hadde rundt blomsten har fått bli.
Avispapiret har blitt utsatt for både sollys og vann og begynner endelig å få et gammeldags preg, som jo var hensikten med det.


Balkongen er ikke så stor, og et vanskelig "rom" å style. Jeg velger dermed å ha noen faste ting som står på bordet; en blomst og to lykter. Jeg pynter den heller med mat og farger når vi er der ute.
Det er jo veldig koselig det også. Her nyter jeg og ei venninne bringebærsorbet i solsteken.
Med dette bildet deltar jeg også i Lidylls utfordring "Vis meg ditt sommerbord" .


 Det nye heklede pleddet oppholder seg stort sett hvor jeg kan se det - det er jo bare så herlig.


Nå skal jeg gjøre meg i stand til eksamensfeiring med klassen.
Det gleder jeg meg til.



1 kommentar:

  1. Så koselig uteplass!! Lykke til i utfordringen :) Ha en fortsatt herlig helg! Klemmer

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.