fredag 17. august 2012

Kyllingsalat

Ute skinner solen, og til tross for at varm mat er det beste jeg vet, så frister det lite i denne varmen.
Det er deilig at det er så herlig vær, for vi har ikke akkurat sett mye til solen og fått kjenne noe særlig på varmen i sommer. I går benyttet jeg anledningen til å innvie mine nye herligheter fra Bruka.
Jeg nevnte jo at det ble med noen godbiter fra sommerens ferie i Strømstad, og salatbolle og olivenoljebeholder fra Bruka Design stod selvsagt på handlelisten. Ettersom Bruka er et svensk merke er jo tingene mye billigere å kjøpe i Sverige, i tillegg sparer du noen kroner på kursen.

Denne salatbollen og beholderen for olivenolje har jeg siklet på lenge, men jeg skal ærlig innrømme at jeg nok syns det har vært litt dyrt for studentlommeboka.

Jeg drar sjelden noe sted uten å gjøre research på forhånd. Så da vi satte avgårde mot Strømstad visste jeg akkurat hvilke butikker jeg skulle innom for å titte. Og der stod altså disse herlighetene - til en særdeles rimelig penge - og ropte på meg.

 Veldig enkel borddekking i dag - men ikke mindre koselig av den grunn.

Etter at jeg fikk servert kyllingsalat hjemme hos mamma i sommer har jeg lengtet etter å lage den igjen.
Denne gangen brukte jeg disse ingrediensene;

Kyllingsalat

Isbergsalat
Agurk
En finhakket skive med rødløk
To kyllingfileter med pepper
Fetaost med soltørkede tomater
Fullkornspasta
Et dryss revet ost
Olivenolje på toppen

Smaker fantastisk sammen med foccaciabrød. Oppskriften jeg brukte finner du HER.
Cashewnøtter og paprika er også godt å ha oppi, men det hadde jeg ikke i går.



Jeg minner om at avstemmingen i Kids sommerkonkurranse er fremdeles åpen, og jeg hadde blitt utrolig glad for din stemme. Alle som stemmer er med i en ekstratrekning om en sommerpakke fra Kid Interiør.

2 kommentarer:

  1. Jeg vil kommme på salat.... mmmm, deilig!

    Endelig fredag! YEAY!
    Jeg skal på bloggtreff på Ikea-tekstileriet og gleder meg stort.
    klem

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.