fredag 7. desember 2012

Julekjøkken

Jeg vil nok si at det er kjøkkenet som stikker seg mest ut når jeg pynter til jul. Her syns jeg nemlig det er koselig å pynte med rødt selv om jeg ikke er så veldig glad i rødt i interiøret ellers. 


Dette bildet blir mitt andre bidrag i Nibs desemberutfordring "Jul i vårt hus"
Flere flotte bidrag kan du se HER.

Kokebøkene er erstattet med Hellstrøms julekokebok som pynter fint på kjøkkenhyllen.


Denne treetasjers krukken har blitt julepyntet med kongler, kanelstenger, stjerneanis og nelliker. Dette resulterte i herlig hjemmelaget julepotpurri dersom lokket tas av!



Rød julebolle fra IB Laursen huser en mindre dekorativ plastikkplante - kanskje den burde bli erstattet noen sypresser etterhvert?! Har bare ikke kommet såååå langt enda *kremt*.



Jeg liker fremdeles strikketingene mine og nå mot jul passer de jo ypperlig. Strikkapotten forblir dermed fremme også til jul, mens sommerkopper er byttet ut med jule- og strikkakopper.
Nå som pepperkakebakingen er ferdig pynter jeg med formene i interiøret. 


 Jeg kom også over en flott dansk nettbutikk hvor blant annet Green Gate var veldig billig. Jeg klikket hjem masse stæsj, deriblant to av årets julekopper og sjokoladesirup til moccaen. 
"God jul"-koppene er fjorårets julekopper fra Kremmerhuset.


En svibel plantet i en blikkboks bryter opp det julerøde samtidig som det forblir jul på kjøkkenbenken.
Nå venter jeg bare på at den skal blomstre!

Ønsker alle en god helg - nyt den!


5 kommentarer:

  1. Så koselig ting du hadde på kjøkkenbenken <3 Falt i smak hos meg. Fortsatt fin fredagskveld. Caroline

    SvarSlett
  2. Så fine de julekoppene fra Green Gate altså :) Er det disse: http://www.gabrielles.dk/shop/thekop-fay-red-3375p.html ?? Finner ikke uten hank, sånn lattekopper.. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De heter Fay Red ja, de uten hank finner du her; http://www.gabrielles.dk/shop/lattecup-fay-red-3144p.html

      Slett
  3. Du har bare et utrolig koselig kjøkken :) Spesielt når det har fått julebekledning!

    Lykke til i Nibs utfordring :D
    Helgeklem

    SvarSlett
  4. Enig med deg - litt rødt i julen bør det være, og det var kjempekoselig på kjøkkenet ditt! :) Er så fint det greengateserviset! :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.