søndag 20. januar 2013

Stuebordet

I dag har det vært en helt nydelig dag - det har vært blå himmel og solen har så vidt tittet frem.
Jeg har endelig fått tatt noen bilder i ordentlig dagslys og vi har vært ute og gått en forfriskende tur.
Slike søndager skulle det jammen vært flere av!

Vi planlegger fremdeles vårt nye hjem og jeg må si at jeg syns det er ekstra morsomt nå, etter at vi fikk byggetillatelsen i hånda. Til mannens store fortvilelse ble jeg kanskje litt for ivrig denne uken...
Jeg ble nemlig så inspirert av dette lille papiret at jeg dro rett ut på salg. 








Vi har lenge vært på jakt etter et nytt bord til å ha i stua, men vi har ikke funnet et som vi virkelig liker.
Da jeg nylig var innom den flotte bloggen Cecilies Lykke, fant jeg drømmebordet. Kort tid etter var det plassert i stua vår - jeg har greid å argumentere opp noe småtteri som ble med hjem fra salg til tross for at det jo er lettere å flytte på flatpakker, hihi!



Vi ble anbefalt å vokse det med en spesiell voks for å beskytte det mot flekker o.l.
Dette resulterte i at bordplaten fikk et lite gulskjær i seg - jeg håper den forsvinner litt etterhvert som voksen trekker inn i bordet. Jeg ønsker nemlig et mer slitt "trelook" som på denne krakken. Jeg tar gjerne i mot tips!


Nye lysestaker har også kommet i hus - får man egentlig noen gang nok lysestaker?



I de siste vintermånedene syns jeg denne blåfargen passet i sofakroken. 



Sølvboksen er kjekk å ha til små kabler og kontroller som det er greit å ha i nærheten av pc og tv.



Nå skal de siste helgentimene nytes med lesebriller og ei god bok, eller en morsom feelgood film - jeg har ikke helt bestemt meg enda. Først skal jeg lage meg en god kopp med te!


4 kommentarer:

  1. Så fin den matta deres var! Og blåfargen var kjempefin :)

    SvarSlett
  2. Kjempefint stuebord! Og veldig fine bilder også. Ha ei kjempefin uke.
    Klem fra ingrid

    SvarSlett
  3. Nydelig bord dere har kjøpt :) den blåfargen har kommet inn her og, veldig fint nå når det er vinter :) Jeg har planer om å kjøpe hvite lysstaker, har sett på de fra Kremmerhuset (type Sana og Tone) og de på Ikea, hvor har du kjøpt dine?
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :)
      Jeg har også sett på både de på Krememrhuset og IKEA, men jeg endte opp med disse fra Åhlèns. Den minste er fra Lene Bjerre som jeg klikket hjem fra gabrielles.dk. rett før jul!

      Slett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.