søndag 16. oktober 2011

Helgens kupp

Da det endelig ble fredag denne uken kom Nils Tore hjem. Herlig - jeg trives best i selskap.
Det at Nils Tore kom hjem betydde også at bilen kom hjem - hvilken befrielse!
Fredagskvelden ble brukt til å lage deilig hjemmelaget pizza, og ellers bare sofakos. Mens det for lørdagen var litt andre planer. Jeg hadde et par småærend i byen, før vi skulle på IKEA og handle noen saker for søstera til Nils Tore.

Jeg har lenge vært på utkikk etter en kurv til å ha ved siden av kurvgyngestolen, for å skjule de grufulle ledningene som så fint er linet opp på veggen. Og vet dere hva? Jeg var innom Kremmerhuset, bare for å titte også denne gangen, og der var det masse salg. Jeg fant en stor kurv til bare 20,-. Jeg mener det, BARE 20,- for den flotte kurven - det er vel et tilbud som man ikke kan motstå? Jeg må jo si, det var jo virkelig et kupp ettersom jeg har vært på jakt etter en slik så lenge - den hadde jo faktisk kostet så mye som 250,-. Da må jeg liksom tenke litt lenger på saken. Men et slikt tilbud som jeg kom over igår, tenger man faktisk ikke å tenke over. Den var nydelig, midt i blinken, og akkurat en slik jeg faktisk har vært på utkikk etter. Så kurven ble med meg hjem, sammen med to hvite lotuslykter som det faktisk også var tilbud på, 20,- stk :)

Ferden videre gikk til Åhlens, og der fant jeg ei pelspute som praktisk talt hvisket "Gina, Giiiina, ta meg med hjem så jeg kan få bo i den vidunderlige kurven du kjøpte i dag". Og jeg mener det, jeg kan jo ikke motstå ei pute som ber så pent? Så puta ble med meg hjem den også. Og det var virkelig et kupp, for den fikk jeg faktisk av min kjære :D

Det ble straks mye mer munt på stua da jeg fikk flyttet saueskinnet fra soverommet og inn hit. Og til høyre i hjørnet er den flotte kurven vår:D Jeg har lagt et hvitt pelspledd oppi, sammen med den nye puten som jeg adopterte. Ble det ikke fint? Nå mangler bare et lite blad oppi kurven, så blir idèen komplett.



Ettersom jeg også har fått helt dymodilla har jeg laget et nytt bilde til oss også, jeg skrev ut et lite sitat på dymoen, kjøpte scrapbookingark på Søstrene Grene, og ei ramme på IKEA før jeg satte i gang. Jeg klippet rett og slett ut scrapbookningarket slik at det passet til rammen, og limte dymoskriften på. Lilla passer veldig godt hjemme hos oss, detaljene på rammen bare elsker jeg, og sitatet er så koselig. "Dymobildet", som jeg har begynt å kalle det, er både litt gammeldags, moderne og koselig. Dette ble resultatet:
Som dere ser, går også prikkene på rammen igjen på arket jeg valgte til å ha inni. Ettersom det ikke var så dyrt å lage denne, kan jeg også enkelt skifte ut både ramme og innhold dersom jeg blir lei. Det syns jeg er veldig okei.
Kurven passet også fint sammen med interiøret på høyre hånd. Oppå bordet er "Dymobildet" også plassert. Jeg er veldig usikker på om det skal stå der, kanskje det blir litt for mye oppå bordet? Samtidig passer det lilla så godt inn sammen med den berømte ødelagte lilla lampen, og lotuslysetakene. Hva syns du?

(Jeg deltar i Fabelaktigs utfordring med dette bildet)

3 kommentarer:

  1. åj, så fin kurven var- jeg er også på utkikk til noe å ha puter i..den var jo kjempefin-og ikke minst billig!:D

    Fin blogg- nå er jeg en følger! :)

    Klem Natalie

    SvarSlett
  2. Takk for det :) Det man leter etter dukker som regel opp etter at man har sluttet å lete! Det er min erfaring, hehe :)

    Koselig at du er blitt følger!

    Gina

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    Innmari, innmari koselig at du deltar i konkurransen hos meg :) Veldig stas!

    Nydelig bilde du deltar med.
    Husk å følge med, så du ser om du kommer med videre :)

    Fabelaktig onsdagskveld!
    Maia

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.