torsdag 22. desember 2011

Julefreden har senket seg

Jeg kom hjem til mamma fredag forrige uke, og begynte straks og knipse noen bilder av mammas julepynt.
Jeg har bare ikke vært i bloggmodus før nå - det er noen hektiske dager da man først er hjemme og i tillegg så var det jo et aldri så lite fyrverk i min kjære datamaskin som resulterte i svart skjerm. Nå er jeg sånn noenlunde oppe og går med ny datamaskin og bloggeklar.
Familien har også endelig fått juleferie og vi bare sløver med tente lys og fyr i ovnen - julefreden har med dette endelig senket seg.

Jeg var nok litt snar med å knipse bilder av mammas julepyntede hjem, for jeg trodde nemlig at denne stabelen med hjemmelagde knekkebrød var en form for kreativ pynt. De var jo så fint innpakket og plassert oppå mikrobølgeovnen at jeg ble altså riktig imponert og inspirert (jeg syns det er ganske kult å pynte med mat).
Jeg ble derfor ganske forskrekket da mamma fjernet den kreative julepynten og begynte å pakke den inn som en julegave. Det er iallfall en heldig mottaker som får disse knekkebrødene, uansett om de blir spist eller brukt som pynt :)


Kjøkkenøya er også pyntet med nisseservise og en sinkpotte med en sypress. Potten er pyntet med kanelstenger og tørkede appelsinskiver og et hjerte av tjukk ståltråd - det lukter jo også himmelsk om man stikker nesa så langt nok nedi.


I skjenken pynter mamma med gamle bøker som hun har arvet etter min oldefar. Bøkene har gullkant, og er dermed veldig dekorative - spesielt nå i juletiden.



Putene i slagbenken som står ved kjøkkenbordet har fått på seg juletrekk, og jeg syns også at de hvit- og rødrutede trekkene hører kjøkkenet til. Legg merke til de søte knappene på dem. Ei pute med rådyrprint har fått hedersplassen i midten.

Dette året er nisselandsbyen plassert i vinduskarmen - her finner man både rød- og blånisser i glass.





I morgen venter en lang kjøretur til mitt kjære paradis.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.