torsdag 6. desember 2012

Vertinnegave

I forrige innlegg skrev jeg om at jeg hadde prøvesmakt en fin vertinnegave som jeg forsøkte å lage i helgen. 
Jeg husker ikke i hvilket blad jeg fikk tipset, men at det var i et julemagasin er jeg ganske så sikker på.


Dette var superduper enkelt, rimelig og en kjempekoselig vertinnegave (syns jeg da). 

Du trenger:
Shotglass - gjerne engangs
Skjeer - jeg kjøpte mine på Søstrene Grene
Sjokolade
Marshmallows

Jeg brukte 200 g mørk kokesjokolade og 100 g melkesjokolade som jeg smeltet sammen i vannbad. 
Deretter helte jeg blandingen over i et av glassene slik at det ble halvfullt. Så strødde jeg hakkede minimarshmallows over før jeg fylte på enda et lag med sjokoladeblanding. 
Sett skjeen oppi og strø marshmallows på toppen. Jeg pyntet også med sjokoladekakestrø utformet som bittesmå hjerter på toppen. 

Sett glassene kjølig til sjokoladen har stivnet. For å få dem ut av glassene dypper du glasset i varmt vann i 1-2 sekunder før du drar opp "sjokoladebiten". 




For å få en litt fin innpakning brukte jeg cellofan og hengte på en liten etikett med fremgangsmåte. 


Da er det bare å koke opp ca. 2 dl melk og sette skjeen med "sjokoladebiten" oppi melken så løses det opp og blir deilig kakao! Et tips kan være å kjøpe noen lekre kopper og sette disse godsakene oppi - vips en koselig vertinnegave. 

 Ha en fortsatt finfin kveld!


2 kommentarer:

  1. For et flott tips! Dette fikk jeg lyst til å prøve :)

    SvarSlett
  2. Dette har jeg også sett før, og gjett om dette skal prøves neste uke! ;) Fin fredag til deg!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.