tirsdag 24. september 2013

Høst

Vi har hatt en utrolig deilig sommer med herlig vær og varme. Jeg syns absolutt at vi har hatt en fin høst også - det har vært varmt i lufta og solen har enda ikke gått i dvale. 

Høsten kom allikvel brått på. På ei helg var det gule blader på trærne, plenen var dekket med løv og det har blitt skarpere i lufta. Jeg elsker sommeren, men det er jammen noe med høsten også. 

Fargene. Lufta. Innekosen. 
Regnet som plasker mot vinduet. Levende lys. 
Vinden som herjer ute. Varme pledd. Kakaokoppen. Den gode boka. 
Inspirasjonen. 

Jeg begynner virkelig å klø i fingrene etter å bruke kameraet og begynne å blogge igjen. 
Jeg gleder meg som en unge til vi flytter inn. Til vi kommer i orden. Til å bake. Til å "hobbylere" litt. 
Jeg har sett igjennom høstbildene fra i fjor, og viser en liten reprise fra fjorårets favoritt-høstøyeblikk. 

 I fjor ble det tid til mye baking. Blant annet focaccia , knekkebrød, syltetøy og eplemuffins...



Det ble tid til kakaokos både ute og inne...
 Det ble tid til å invitere gode venner på middag...

 Og det ble tid til å kose seg med en god bok, et inspirerende magasin eller rett og slett bare ligge under pleddet og nyte årstiden med levende lys...


 Jeg håper jeg får litt tid til å nyte høsten i nytt hjem før juleforberedelsene begynner.
Jeg elsker høsten, er du glad i høsten?

- Gina

3 kommentarer:

  1. Høstglede. Fint å kunne kose seg. Jeg håper hverdagen begynner å bli god, og at ting faller på plass. Selv begynner jeg å like pendlerlivet ørlitegrann, det er i hvert fall ikke like slitsomt, så lenge været er fint, vel og merke. ;-)

    Jeg håper du trives både i huset, i jobben og på Østlandet. Jeg sender deg stadig gode tanker.

    SvarSlett
  2. jeg er veldig glad i høsten, en herlig koselig tid og bildene du viser understreker hele den følelsen. ønsker deg en fin helg :-)

    SvarSlett
  3. Så deilige, stemningsfulle bilder. Jeg ble glad av å se på dem:-) Og fikk veldig lyst til å bake! Ut å plukke epler kanskje? Takk for inspirasjon og ha ei strålende helg!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.