søndag 27. november 2011

1. søndag i advent

I dag våknet jeg jammen til hvit bakke, og endelig kommer også den etterlengtede stemningen snikende.
Ikke bare blir det julestemning, det blir også mye lysere ute på dagtid.
Nå gleder jeg meg bare til å få de siste julegavene i hus, slik at det blir en ordentlig kosemåned :)

I går kveld hadde vi forresten også julebord med basisgruppa mi hjemme hos meg - ikke fortell meg at det ikke blir litt julestemning med lukten og smaken av pinnekjøtt.
Det ble dekket fint bord, og Linn og jeg lagde god mat stort sett hele dagen.
Innimellom pinnekjøttlagingen fikk jeg også tid til å henge opp adventstjerna, og forandre litt på lysfatet til advent.


Adventstjerne i papp, kjøpt på Åhlens i fjor.
Forandring fryder har jeg hørt. Her fryder forandring hele tiden. Nå er de brune lysene byttet ut med lilla og grå lys, mens den rustrøde lotuslykten er byttet ut med et lilla glasshjerte med glitter.
Jeg er fremdeles glad i naturen, og konglene, nøttene, juksegresset og kanelstengene får dermed fremdeles en plass på fatet.

Naturen går også igjen på bordet.

Duken er metervare fra Stoff og Stil. Det er genialt med slik fløyelsduk, for den trenger ikke å sys. Den kan bare klippes av i ønsket lengde, også trenger man ikke gjøre mer med den. Den trenger heller ikke å strykes etter vask - mer genialt får man det bare ikke.
Vi pyntet bordet med lerkegreiner, telysglass fylt opp med kaffebønner, hjertegirlander og sandkakeformer med lys i.

 Årets første pinnekjøtt :D
Det er så utrolig godt, og magen ble så full at den orket bare bittelitt dessert - som var vaniljeis og varme skogsbær. Det må innrømmes at etter mengder med salt kjøtt var det deilig og forfriskende med litt friske bær til dessert :)
Foruten at vertskapet (les; både Linn og Gina) var forkjølet og syke så ble det en kjempekoselig kveld med godt lag og god mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.