torsdag 24. november 2011

Noen smakebiter

Det er tradisjon hos oss å lage hjemmelaget marsipan til jul.
Jeg skal lage årets marsipan på søndag, da to venninner og jeg skal ha juleverksted. Vi skal hobbylere og bake.
Når man skal lage hjemmelaget marsipan må mandlene skåldes og tørkes før de skal males i kvern. Jeg ble dermed nødt til å skålde dem i dag.


Se, så vakkert ?! Riktig nok blir det mandler omtrent over hele kjøkkenet, for de fyker jo i hytt og pine når man trykker dem ut av skallet. Men det ble en morsom skattejakt da :)

Jeg er også halvferdig med adventstaken, og må si at jeg begynner å bli stressa. Det er jo første søndagen i advent allerede på søndag. Og i dag rakk jeg ikke å gå tur i skogen og plukke det jeg trenger før det ble mørkt. Men kanskje i morgen?
Et lite bilde (tatt i smug) på hva jeg planlegger kan dere allikevel få:)


Jeg kjører hvitt, sink og forhåpentligvis litt natur på adventstaken i år.

Jeg har også noen andre prosjekter på gang - her er noen smakebiter på planene fram mot jul;


Bakerst er den flotte glasspanelovnen jeg vant på Blåveispikens giveaway, sammen med et bilde som vi kjøpte på IKEA.
Jeg har en plan for den planken der og stemplene - jeg mangler bare å banke, bore og male litt først. Så la fantasien løpe løpsk, hva tror dere planen er? Et hint; soverommet.
Blondeduken (som jeg forøvrig har ønsket meg siden juli-11) måtte bare bli med meg hjem fra Living, sammen med den store lilla avocadokoppen:)


Etter hard jobbing med mandlene og en lang, god samtale med den beste pappaen i verden så måtte jeg jo teste den nye koppen
- yummi !
Yndlingsteen er faktisk den vanlige gule - helst Lipton, men Earl Grey duger også. Og skriften inni koppen passet jo så bra, yndlingsfargen lilla, og gul skrift som matcher telappen, hihi!
Tilfeldighet? Neppe.
 "Today I feel beautyful, Therefore I am beautiful" 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.