søndag 8. april 2012

Pappas lapper

Er det noe pappa er ekspert på så er det å lage lapper.
Pappa er jo selvsagt flink til andre ting også, men lappene slår det meste.
Han bruker bestemors oppskrift, og de blir rett og slett perfekte.


Lapper

3 egg
1 1/2 dl sukker
1/2 liter kulturmelk
1 ts natron
4-5 dl hvetemel

1. Visp sammen egg og sukker til eggedosis. Bland deretter i kulturmelken.
2. Tilsett natron og litt og litt mel til røren blir passe fast. Den skal være litt tykk.
3. La røre svelle ca. en halvtime.
4. Varm opp takken. Pappa pleier å ha den på styrke 7. La takken bli ordentlig varm før du øser opp lappene. La lappene steke til det bobler godt på toppen. Da må de vendes.
5. Da lappene er gyldne på begge sider er de ferdige. Avkjøles på rist.


Lappene serveres gjerne med smør, syltetøy, is eller bær.
Jeg liker dem faktisk best uten noe på toppen.
Men jeg er jo litt rar.



3 kommentarer:

  1. Heisann! :)

    disse lappene såg SÅÅ gode ut!! Fikk lyst å svinge sammen en røre med en gang. Men uten kulturmelk og egg i kjøla får det bli til en annen dag. ;)

    Håper du får en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  2. De så helt fabelaktige ut :)

    Fineste torsdag til deg, min skjønne.
    2 dager igjen på jobb, så skal jeg pakke ned bikinien og solkremen. Ikke helt in shape til bikini, men pytt sann.

    klemklem

    SvarSlett
  3. disse skal jeg prøve på søndag... :) svigerfar er på besøk... skal sanke sviger-poeng nå... hehe...

    Klems Diana.

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.