torsdag 7. juni 2012

Lemon curd

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve å lage lemon curd, og i går var altså dagen.
Jeg tror den ble litt mislykket i konsistensen, men smaken var det ingenting å si på.


Den søte skjeen kjøpte jeg på Søstrene Grene denne uken.
De hadde så mye fint i denne nye serien. Blant annet noen herlige skåler og kopper, som jeg selvsagt ønsker meg, tihi.


Har hørt at lemon curd er supergodt på scones, så scones ble også bakt i går.


Jeg brukte oppskriften under, men som sagt ble den ikke helt vellykket. Den ble veldig flytende, og jeg tror nok jeg burde brukt en annen fremgangsmåte.



Det er så herlig vær her i dag, at jeg koste meg med lunsjen på balkongen.


Til tross for at lemon curden ble veldig flytende var den ikke så verst på scones sammen med jordbær. Jeg tror nok allikevel jeg kommer til å lage noen muffins av den. Jeg syns scones med lemon curd ble litt "kakete". Det går nok fint an å bruke den i muffins også.


En vissen ranunkel har blitt byttet ut med en evigvarende margeritt.



Dette ble litt av et bilderas, men det var jo så mange herlige farger at jeg må jo pynte bloggen med dem. Ønsker dere alle sammen en riktig fin torsdag.

1 kommentar:

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.