lørdag 2. juni 2012

Sitronglass

I dag følte jeg for å friske opp litt hjemme, og jeg har virkelig svingt meg rundt.
Jeg har blant annet laget et glass med sitroner, som egentlig bare er for pynt.
Men hvorfor ikke pynte med sitroner?


For å lage et slikt glass trenger man faktisk bare sitroner, vann, konditorfarge og et glass.

Jeg begynte med å dele sitronene i passe størrelse slik at de passet i dette Norgesglasset.
Deretter la jeg oppi noen blader med sitronmelisse, før jeg blandet litt gul konditorfarge med vann og fylte opp glasset med dette.


Jeg syns glasset ble litt kjedelig med bare sitroner, så jeg lagde en slags krukkekappe av noen gamle stoffrester. Jeg rev av en liten bit med stoff før jeg sydde på en blondekant, og vips så fikk jeg en egenprodusert krukkekappe.

 Glasset passet fint på brettet vi har på kjøkkenbordet.
Noen rosa, søte, små kaffeservietter har også funnet veien hit.



Ønsker dere en riktig fin lørdag.

Gina




2 kommentarer:

  1. Så fint og friskt! Kjempeide! Hvor har du fått tak i de lappene du fester dymotrykket på? Superfine!! :)

    SvarSlett
  2. Takk for det, så koselig :)
    Etikettlappene har jeg kjøpt på Panduro :)

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.