onsdag 10. juli 2013

Minikommode

Et lite livstegn i fra meg. 
Innimellom slagene i huset har jeg så vidt begynt å pusse opp noe småtteri og begitt meg ut på valg av farger. 

Jeg begynte med denne minikommoden fra IKEA. 


I utgangspunktet så den slik ut; ubehandlet bjørkefiner i tre. 
Jeg ville gjerne ha den i litt sprekere farger og ettersom mint er min nye favoritt så måtte det selvsagt bli det. I kjent stil fikk jeg et bestemmelsesproblem angående fargevalg, så det ble tre stk i samme nyanse. 


Og så ser den altså slik ut - klar til å flytte inn i nytt hus og kanskje på et eget skrive/arbeidsbord. 
Jeg trenger nemlig å organisere hobbysakene litt, og denne er superduper da skuffene er så små. 


Tips: Skal du kun male noen småting er det kjedelig å kjøpe en hel malingsboks. I forbindelse med husbyggingen har jeg dermed kommet over Flüggers nettbutikk. De selger bittesmå fargeprøver til den nette sum 10,- for tre prøver. Jeg kjøpte en "pakke" i hver farge og fikk igjen ganske mye maling. 
Du kan også kjøpe fargeprøver i butikk til en rimelig penge og da er boksene noe større - det tenker jeg å kjøpe når jeg skal male en liten krakk og en stol. 

Ut i solen for å lute stolen!

- Gina 

7 kommentarer:

  1. Så kjempefine den minikomoden blei,kjempeskjønne:))
    Greit å ha ein plass å legge ting oppi,alltid ein del småtteri ein har:)
    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Kul farge!! Og sprekt gjort! :)
    Lute solen? :D :D
    Klem

    SvarSlett
  3. Kjempestilig! Det fikk jeg og lyst til å gjøre :-) Og lurt med malingstips, har alltid en haug av spann med litt igjen i i garasjen ;-)

    Klem fra Monica.

    SvarSlett
  4. Herlig! :) Supert med tips også. Har du fått tak i hylla nå? Har lenge lett etter ei sånn, men har inntrykk av at IKEA ikke selger dem lengre..?

    Sommerklem :)

    SvarSlett
  5. Takk for fiiin kommentar : )) det gledet!

    og så lekker kommoden ble! Mint er så FINT :-D

    Synes dessuten det er spennende med husbygginga deres. Vi skal kanskje kjøpe hus nå, og fyy så spennende!

    Klem fra Silje.

    SvarSlett
  6. Jeg sender deg en god klem og litt ny energi. Hold ut!
    Trenger du noen nye leve-i-oppussings-kaos og jobb-søker-tips får du si fra.
    Det beste er i hvert fall å ta seg pauser. Både pausetimer fra oppussing og pausedager fra søknadsskriving.
    Du skal leve, og overleve dette kaoset. <3

    SvarSlett
  7. Den ble jo kjempefin! Og fargene var jo bare helt nydelig! : )
    God helg!

    SvarSlett

Så koselig at du vil legge igjen en kommentar :)
Det setter jeg stor pris på.